همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی حضور میلیونها زائر و عزادار حسینی در کربلای معلا

بخش اخبار جهان: شهر مقدس کربلای معلا آماده استقبال و پذیرایی از زائران و عزاداران حسینی است و هزاران نیروی امنیتی با استقرار در این شهر، نظم و امنیت این مراسم باشکوه را برعهده دارند تا امسال نیز مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در امنیت کامل برگزار شود.
همزمان با نزدیک شدن به روز عاشورا و برگزاری عزای دسته طویریج، برخی از دربهای ورودی حرم مطهر امام حسین (علیه‌السلام) با خاک فرش گردید و صحن حرم حسینی نیز با فرش قرمز مفروش شد، همچنین سردابهای حرم مطهر جهت افزایش گنجایش زائران به یکدیکر متصل شده‌اند.
ازسوی دیگر بخش شعائر و موکب‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان مطهر حسینی و عباسی توصیه‌ها و دستورالعملهای ویژه برگزاری عزاداری در ایام محرم را اعلام کرد و از هیاتهای مذهبی خواست برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری حسینی به توصیه‌ها و دستورالعملها عمل نمایند.
حرم مطهر سید الشهداء علیه‌السلام در روز اول محرم الحرام و هنگام برافراشتن پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد، شاهد حضور صدها هزار زائر عزادار بود و تا امروز صدها هزار زائر دیگر نیز با ورود به شهر مقدس کربلا به عزاداران حسینی در این شهر افزوده شده تا در روز تاسوعا و عاشورا به اوج برسند.


هیات‌های عزاداران از نقاط مختلف داخل و خارج از عراق همچنان درحال ورود به شهر کربلا هستند و کسانی که قبلا خود را به این شهر مقدس رسانده اند، خود را برای مراسم روز عاشورا آماده می‌کنند.
امسال هم تدابیر ویژه‌ای در کربلا برای حفظ امنیت و ارائه خدمات پزشکی و رفاهی به میلیونها زائر اندیشیده شده است.
مقامات محلی اعلام کردند: شهر کربلا امسال شاهد حضور بسیار گسترده زائران از داخل و خارج از عراق برای شرکت در مراسم عاشورا است؛ به صورتی که تا روز هفتم محرم، بیش از یکی میلیون نفر خود را به این شهر رسانده‌اند که حدود 200 هزار نفر آنها از کشورهای دیگر هستند.
مسئولان عراقی پیش‌بینی کرده‌اند که امسال نیز مانند سالهای قبل با نزدیک شدن عاشورا، شمار زائران در کربلا چندین برابر شده و بیش از 4 میلیون نفر وارد این شهر شوند.
عشایر و اهالی عراقی با ایجاد حسینیه‌ها و تکیه‌ها در مسیر ورود زائران به کربلا و شهرهای اطراف آن ایستگاه‌هایی را برای استراحت زائران و ارائه خدمات و پذیرایی از آنها برپا کرده‌اند.
اما برخلاف همیشه، مهمترین ویژگی این ایستگاه‌ها این است که امسال به صورت کاملا هماهنگ شده در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند تا بتوانند هرچه بیشتر و بهتر به زائران خدمات ارائه کنند.