مرز "خسروی" بازگشایی شد

کرمانشاه - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: طی مراسمی با حضور وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مرز "خسروی" رسماً بازگشایی شد.
وزیر کشور در نشست خبری مشترک با وزیر کشور عراق، گفت: با همکاری صمیمانه دو کشور مرز خسروی به منظور فراهم نمودن شرایط مطلوب و ارایه خدمات بهتر به زوار امام حسین(ع) بازگشایی شد.
رحمانی فضلی افزود: قطعا بازگشایی مرز خسروی برای همه شهرهایی که در مسیر تردد زوار امام حسین(ع) قرار دارند، منشا خیر و برکت است.
وی افزود: بازگشایی این مرز علاوه بر فراهم کردن شرایط و خدمات رسانی مناسب به زوار، در تحکیم روابط، همکاری ودوستی بین دو کشور موثر است.


وی نقش استانداران استانهای مرزی کرمانشاه و "دیاله" را مهم دانست و افزود: بازگشایی مرز خسروی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تاثیرگذار است.
رحمانی فضلی با قدردانی از دولت عراق، بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای حمایت و خدمات رسانی مطلوب‌تر به زوار اعلام کرده است و امسال نیز با بازگشایی این مرز و سهولت در اخذ روادید، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرین بیشتر از سالهای گذشته شود.
وزیر کشور ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، تمام اقدامات لازم در راستای تامین امنیت و خدمات رسانی به زوار انجام گرفته است.
یاسین الیاسری وزیر کشور عراق نیز بازگشایی مرز خسروی را یک اتفاق مهم بین 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دانست.
وی همچنین آمادگی کشور عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اربعین اندیشیده شده است.
یاسین الیاسری افزود: نیروهای امنیتی ونظامی عراق امنیت و سلامت مسیر حرکت زوار حرم حضرت اباعبدالله حسین تا کربلا را تضمین کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ما خادمان زوار امام حسین(ع) هستیم و از استقبال مسئولان ایرانی سپاسگزاری می‌کنیم.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
ساخت پایانه بین‌المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.