مکث کنید

آفتاب یزد – گروه شبکه: «مردم بزرگوار ایران بدانید که 40 سال است که در تحریم هستیم اما جمهوری اسلامی پایدار و پاینده بوده و خواهد بود. باید قبول کنیم که حال اقتصاد خوب نیست، بازار مسکن آشفته است و بازار خودرو افتضاح است. به کجا می‌رویم؟ ارگان‌های نظارتی چه می‌کنند؟ سازمان‌های تعزیرات حکومتی برای میوه فروش و بقال به خاطر گران‌فروشی و احتکار جریمه قابل توجهی در نظر می‌گیرد یا حتی پلمب می‌کند، اما آیا در بحث خودرو و عدم ارائه خودرو به بازار توسط خودروسازان که باعث به وجود آمدن بازار سیاه گردیده‌اند، ورود پیدا کردند؟ آیا خبر دارید که در بازار سیاه خودرو قیمت برخی از خودروهای تولید داخل تا 70 میلیون تومان گران شده است؟»
این گزاره، نطق یک نماینده مجلس در خرداد ماه سال گذشته است که در وهله اول دلسوزی این نماینده برای مردم ایران در ذهن‌ها تداعی می‌شود به ویژه آنکه، این نطق را در حالی که چهره‌اش به خاطر شرایط آشفته بازار خودرو برافروخته شده و از اینکه مردم در شرایط سخت هستند، ناراحت است، ایراد کرده است. اما این نطق غیر قابل باور را آقای نماینده در حالی قرائت کرده که همین چندی پیش اعلام شد که به دلیل اخلال در بازار خودرو به همراه یک نماینده دیگر، بازداشت اما با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند! محمد عزیزی نام این نماینده است که انتشار فیلم این سخنانش در فضای مجازی با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران روبه‌رو شده است. آنها از اینکه این نماینده این چنین در مجلس سخنرانی می‌کند اما خود از متهمان اصلی اخلال در بازار خودرو است بسیار ناراحتند و آن را مصداقی از تظاهر و ریا می‌دانند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «غیرقابل باور است که این نطق آتشین درباره‌ بازار آشفته‌ خودرو و عدم ‌نظارت بر بازار سیاه را محمد عزیزی نماینده‌ ابهر انجام داده که به اتهام فساد و اخلال در بازار خودرو دستگیر شده بود؟!»
کاربران دیگر نوشته‌اند:«این فیلمی که این بزرگوار بازی می‌کنه اسکار تمارض مجلس رو به خودش اختصاص میده»، «این سخنان گهر بار رو ایراد فرموده که اگه دستگیر شد بگه ببینید من خودم مخالف این گنده کاری‌ها بودم ببینید اینم سندش»، ‌« وقتی شفافیت نیست نباید توقع بیشتر از این داشت»، «شعار دادن راحت‌ترین کاره نباید بگذاریم چنین افرادی به مجلس راه
پیدا کنن»، «چجوری انقدر راحت میتونه حرفی رو بزنه که خودش بهش اعتقادی نداره و فقط خودش مهمه»،«کاش یه ذره از این حرفای عزیزی حقیقت داشت»