ترامپ با 328 دروغ در 6 هفته رکورد خودش را هم شکست

سرویس خارجی-در ماههای اخیر، با فعال شدن سیستم راستی‌آزمایی برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه «سی ان ان» و روزنامه «واشنگتن‌پست»، اظهارات دروغین و گمراه‌کننده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بسیار سریع مورد رصد قرار می‌گیرد و هر چند وقت یک بار این رسانه‌ها آمار خیره‌کننده‌ای از دروغ‌های ترامپ را منتشر می‌کنند.
آخرین گزارش واشنگتن پست از سونامی دروغ‌های ترامپ مربوط می‌شود به تاریخ 5 اوت(15 مرداد ماه) که بر اساس این گزارش ترامپ در بازه زمانی دو و نیم ساله ریاست‌جمهوری خود (928 روز)، حدود 12 هزار و 19 ادعای دروغین یا گمراه‌کننده مطرح کرده است. پایگاه داده‌های مربوط به ادعاهای گمراه‌کننده و دروغین روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که تمایل ترامپ برای مطرح کردن اعداد و ارقام اغراق آمیز، فخر‌فروشی‌های بی‌دلیل و دروغ‌های آشکار، همچنان با سرعت چشمگیری ادامه دارد. واشنگتن‌پست ادامه داد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ از آغاز ریاست‌جمهوری خود به طور متوسط روزانه 13 ادعای دروغین مطرح کرده است.
حالا وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده ترامپ در دروغ گویی رکورد جدیدی به جا گذاشته و رکوردهای قبلی خود را جا به جا کرده است. بر اساس گزارش سی ان ان ترامپ در طول 6 هفته و از ۸ جولای (17 تیر) تا ۱۸ اوت(27 مرداد) اظهارات خلاف واقع زیادی مطرح کرده است. طبق محاسبات این رسانه، ترامپ مجموعاً ۳۲۸ اظهار خلاف واقع مطرح کرده که معادل میانگین ۷.۸ مورد در هر روز است.
 به گزارش فارس رسانه آمریکایی در ادامه به تحلیل موضوعاتی پرداخته که بیشترین سهم را در اظهارات خلاف واقع ترامپ به خود اختصاص داده‌اند. طبق این گزارش، در دو سالی که از حضور ترامپ در کاخ سفید می‌گذرد، مهاجرت مسئله‌ای بوده که بیشترین سهم را در اظهارات خلاف واقع او داشته است. با این وجود، در ۶ هفته او بیشترین ادعای نادرست را درباره مسائل اقتصادی مطرح کرده است.


امنیت دغدغه اصلی آمریکایی‌ها
خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج نظرسنجی جدیدی که نشریه هیل، وابسته به کنگره آمریکا منتشر کرده حاکی است موضوع خشونت با اسلحه، بالاتر از مسائل اقتصادی و بیکاری به یکی از دغدغه‌های اصلی رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰ تبدیل شده است.