حکم قلع و قمع برج‌‌‎ سعادت‌آباد صادر شد

به گزارش میزان، محمدجواد حشمتی در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در دادگستری استان تهران درباره پرونده معروف به برج‌‌ سعادت آباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و احکام صادر شده، ادامه ساخت این برج متوقف و حکم قلع و قمع آن صادر شده است.
وی درباره حمایت قوه قضائیه از واحد‌های تولیدی هم گفت: قرار بر این است کمک کنیم تا واحد‌های تولیدی به هیچ وجه تعطیل نشوند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود و اگر هم کسی مدعی است، از طریق قانونی پیگیری کند و ما هم کمک می‌کنیم واحد‌های تولیدی به هیچ وجه متوقف نشوند.
رئیس‌کل دادگستری استان تهران درخصوص برنامه‌های قوه قضائیه برای مقابله با گرانی‌های اخیر هم گفت: گرانی مشخصا ارتباطی به آن صورت با ما ندارد، اما دادگستری به عنوان دستگاه قانونی همراه با دادستان‌ها و دادستانی کل کشور این موضوع را رصد و پیگیری کند. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی و همه مجموعه‌ها باید کمک کنند.
گفتنی است، ماجرای برج‌‌‎های سعادت آباد از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین سه هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.


به گزارش تسنیم، با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند. جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای به‌روی این ملک وجود نداشت اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.