حاشیه های مجلس در روز رای اعتماد به 2 وزیر

محمداکبری-نمایندگان مجلس در روزی نسبتا آرام با رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی دولت، محسن حاجی میرزایی را با 200رای و علی اصغر مونسان  را با163 رای موافق از 255 رای  راهی وزارتخانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی کردند.به گزارش خراسان، جلسه بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صحن مجلس که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت همراه بود حاشیه هایی داشت که برخی از آن ها را مرور می کنیم.
* سخنان رئیس‌جمهور شامل نکاتی بعضا غیرمرتبط با موضوعات و خارج از دفاعیه دو وزیر پیشنهادی بود؛ موضوعاتی چون ارائه آمار و ارقامی که نشان دهنده پیشرفت اقتصادی در وضعیت تحریم ها بود و پاسخ کنایه آمیز به منتقدان.
*روحانی زمانی هم که وارد دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد با لحنی شوخ طبعانه گفت: آقای بطحایی  به عشق شما نمایندگان و حضور در انتخابات از سمت خود استعفا کرد و من چندان موافق استعفا نبودم.سرانجام فشار ایشان و دفتر موجب شد تا من استعفایشان را بپذیرم، در دولت هیچ مشکلی بین من و آقای بطحایی و وزیران قبلی وجود نداشت.
*پس از سخنرانی ۵۰ دقیقه ای رئیس جمهور و  جلوس در ردیف اول، نمایندگانی برگه به دست برای رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود دور وی حلقه زدند.


*پس از خروج روحانی از صحن در حالی که نادر قاضی پور به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی در حال ایراد نطق بود، خطاب به نمایندگان گفت: آقای روحانی که در مجلس دکان باز کرد و  دَر رفت،  اجازه دهید آقای جهانگیری بشنود، از دور صندلی ایشان کنار بروید.
* ازدحام دور وزیران و معاونان رئیس جمهور به قدری زیاد بود که پروانه سلحشوری هنگام نطق خود  خطاب به رئیس‌ جلسه گفت: نمایندگان توجهی به صحبت‌های بنده ندارند اگر این وضع ادامه یابد من هم ادامه نمی‌دهم.
*  وکیلی از اعضای هیئت رئیسه هنگام دعوت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شوخی به وی گفت که طبق قانون نیم ساعت فرصت دارید تا از خود دفاع کنید اما با صرفه‌جویی در وقت شانس خود را برای رأی گرفتن افزایش دهید.