رئیس قوه قضائیه: سامانه اموال مسئولان فعال شد

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اتهام‌زنی‌های بدون سند را موجب وارد آمدن ضربه به روند مبارزه با فساد دانست و گفت: کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و به اموال مردم با اخذ رشوه، پورسانت، اختلاس و‌... دست‌اندازی کرده‌اند، بهتر است قبل از اینکه دستگاه قضایی به سراغ‌شان برود، خودشان این اموال را بازگردانند.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به کلید زدن پروژه ناامیدسازی مردم توسط دشمن از مدت‌ها قبل تاکید کرد: بی‌تردید مردم عاشورایی ما مایوس نخواهند شد. پرچمی که مقام معظم رهبری برداشته‌اند، پرچم مقاومت و مبارزه با فساد است. بنده نیز یک طلبه و سرباز هستم و ملت بزرگ، مخلص و متدین، پای کار هستند. دولت، مجلس، نهادها و رسانه‌ها می‌دانند که گسترش فساد موجب ناامیدی و مبارزه با فساد موجب امیدواری در جامعه است. بحمدالله با رهنمودهای رهبر انقلاب و حضور مردم در صحنه، تا امروز قلب پروژه دشمن از کار افتاده و مردم بیش از همیشه امیدوار به آینده نظام و کشور هستند. ادامه این روند نیز تلاش همگان را می‌طلبد.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید از افراط و تفریط پرهیز کرد، یادآور شد: هم بی‌عملی و هم انگشت اتهام بی‌سند به سمت کسی گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه می‌زند. نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیر مستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند. اگر سندی وجود دارد باید به دستگاه قضایی ارائه شود، زیرا اتهام زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و باید این موضوع به دقت کنترل شود.
وی با بیان اینکه دلسوزان نظام باید مستند سخن بگویند، اظهار کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان ظلم به هیچ کس را روا نمی‌داند. ما معتقدیم در عین قاطعیت باید عادلانه و بر اساس آنچه منطبق با حق و عدل است، برخورد کنیم زیرا به اعتقاد ما چنین برخوردی است که می‌تواند امیدها را در جامعه افزون کند.


رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سامانه اموال مسئولان فعال شده است، افزود: اگر کسانی به هر نحو گزارشی درباره زد و بندها، حیف و میل بیت‌المال، تخلف و تعدی به حقوق مردم دارند، باید آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کنند و دستگاه‌ها نیز باید اقدام کنند زیرا اقدام از ناحیه سه قوه و نهادها می‌تواند برای مردم اطمینان بخش باشد.
وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها به پایان راه رسیده و دنبال مذاکره‌اند، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که گشایش اقتصادی و برداشتن تحریم‌ها، مقدمه هرگونه مذاکره است، نه نتیجه آن. مردم بزرگ ایران نیز با این تحریم‌ها و فشارها عقب‌نشینی نخواهند کرد و امروز باید اروپا و آمریکا در عمل اقدام به برداشتن تحریم و گشایش‌های اقتصادی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
زلمای خلیل‌زاد پیش‌نویس توافق آمریکا با طالبان را برای ارائه به اشرف غنی به کابل برد ژوبین صفاری زخم چرکین مدیریت دولتی حذف برخی از کالاهای ضروری از سبد خانوارها چرخ زندگی کم‌درآمدها سخت می‌چرخد افزایش قیمت عوارض بزرگراهی کشور، چه تاثیری بر زندگی مردم می‌گذارد؟ آسفالت‌های گران مروری بر دلایل رشد نامطلوب اقتصاد نشر کتاب چاپی ایران در مقایسه با نشر جهان کتاب‌های کاغذی زنده می‌مانند؟ «ابتکار» از موانع و عوامل تاثیرگذار بر عدم حضور زنان در قدرت گزارش می‌دهد زنان در انتظار فرصت حزب‌الله در پاسخ به تجاوزهای رژیم صیونیستی، خودروی نظامی آن را منهدم کرد انتقام مقاومت رئیس قوه قضائیه: سامانه اموال مسئولان فعال شد ظریف در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه: گام سوم هسته‌ای طبق برنامه پیش می‌رود اقتدار ملی برآیند مدیریت کلان سیاسی کارآمد در جلسه ۲۹ دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه چه گذشت؟ شش‏ماه مدیرعاملی، میلیاردها فساد ۲ کارت زرد مجلس به وزیر امور اقتصاد و دارایی در یک روز