کتاب نقدهای رهبر انقلاب درباره برجام «گفتم اعتماد نکنید» منتشر شد


 به گزارش رسا، این کتاب تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشش شده که در آن منطق مواجهه رهبری با مسئله هسته‌ای را به تصویر بکشد.
این کتاب از ۶ فصل اصلی تشکیل شده است. در فصل اول با عنوان «تحلیل کلان از شرایط کنونی کشور» رویکرد کلان رهبری در تحلیل مسائل پیش روی نظام اسلامی و منطق مواجهه با هر مسئله روشن می‌گردد. فصل دوم با عنوان «دو نگاه کلان برای حل مشکلات کشور» به معرفی دو رویکرد کلان مدیریتی در کشور‌ اشاره دارد.
فصل سوم با عنوان «تحریم از تهدید تا فرصت» به مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب گرایش دولت به سمت مذاکرات هسته‌ای شد، می‌پردازد. دولت با هدف رفع تحریم برای ایجاد گشایش اقتصادی قدم در مسیر مذاکره نهاد، ولی تحلیل صحیحی از ماهیت و آثار تحریم و شیوه‌های درست مقابله با آن نداشت.
فصل چهارم با عنوان


 «نقد رویکرد‌های کلان و عملکرد دولت در سیاست خارجی» آسیب‌شناسی‌های راهبردی رهبری معظم انقلاب نسبت به نگاه کلان دولت به سیاست خارجی، آمریکا و رابطه با غرب است.
فصل پنجم با عنوان «تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی، مذاکرات هسته‌ای و برجام» مهم‌ترین فصل کتاب را تشکیل می‌دهد. به نوعی فصل‌های قبل همه مقدمات رسیدن به این فصل بودند. در این فصل تدابیر سه‌گانه مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات هسته‌ای در مراحل قبل، حین و بعد از مذاکرات و نیز آسیب‌شناسی جامع ایشان نسبت به برجام بیان می‌گردد.
اما فصل آخر با عنوان «پیش‌بینی افول آمریکا» در حقیقت نشان‌دهنده تصویری از صحنه کلان مناسبات ایران و آمریکا است. اساس مذاکرات هسته‌ای مبتنی بر پیش فرض گرفتن قدرت مطلقه آمریکا در صحنه جهانی بوده است. اما مقام معظم رهبری نشان می‌دهند ما نه تنها در موضع انفعال نسبت به آمریکا قرار نداریم که در چالشی چهل ساله آمریکا را به نقطه افول نزدیک کرده‌ایم. این کتاب همزمان با هفته دولت در ۴۰۰ صفحه و به همت دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی و انتشارات شهید کاظمی ‌روانه بازار شد.