نماینده دادستان از اسناد بانکی جعل‌شده با فتوشاپ رونمایی کرد

به گزارش میزان، بیست و نهمین جلسه دادرسی متهمان پرونده بانک سرمایه با رسیدگی به اتهام هفت نفر از متهمان این پرونده روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدین اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به طور علنی برگزار شد.
در ابتدای جلسه متهم «محمدرضا خانی» با حضور در جایگاه به دفاع از خود در برابر اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و ۱۳ فقره خیانت در امانت به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و اخذ فرش‌های نفیس از «احد عظیم‌زاده» و ۶۴۰ هزار یورو از «داریوش امانی» ملقب به «حبیب امانی» و دریافت یک میلیارد ریال از «قاسم خلیلی» برای خرید خودروی بی‌ام‌و برای خانم «دریا خانی» و همچنین ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه‌گستر، پرداخت.
«خانی» که به مدت شش ماه مدیرعامل بانک سرمایه بود، درباره عدم نظارت در بانک سرمایه طی سال ۹۵، اظهار داشت: نظارت در بانک سرمایه وجود داشت و همه اعضای هیئت مدیره به تمام امکانات دال بر نظارت دسترسی داشتند به گونه‌ای که هر روز صبح تراز مالی در اختیار اعضای هيئت مدیره و مدیران اجرایی قرار می‌گرفت.
وی در ارتباط با امحای اسناد بانکی گفت: زمانی که «حیدرآبادی‌پور» عزل شد بسیاری از مدارک و اسناد از بانک خارج شد.


بعد از اظهارات این متهم، نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وی درباره مصوبات هیئت مدیره گفت: هر یک از مدیران اینجا می‌آیند و عنوان می‌کنند که مصوبات به ما ارتباطی نداشته است، پس این فساد را چه کسی رقم زده و چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چرا می‌خواهید فرافکنی کنید؟
قهرمانی درباره پرداخت بدهی متهم «ریخته‌گران» توسط متهم «خانی» گفت: شما چکاره بودید که می‌خواستید بدهی ایشان را تسویه کنید، در حالی که بانک سرمایه زمین خورده بود، از سوی دیگر به دنبال پرداخت این بدهی تلاش داشتید تا قائم‌مقام بانک تجارت شوید.
وی ادامه داد: برای آنکه قائم‌مقام بانک تجارت شوید از امور حقوقی درخواست کردید این موضوع را بررسی کند و در حالی که شما عنوان کردید آقای «زارعی» این درخواست را تأیید کرده، اما بر اساس مستندات موجود او را تأیید نکرد که به همین دلیل شما گزارش دیگری با امضای آقای «زارعی» تهیه کردید که در اصل ایشان، آن را امضا نکرده بود و شما با «فتوشاپ» این امضا را جعل کردید.
نماینده دادستان افزود: خانم «سمیرا غفوری» در دفتر شما فعالیت می‌کرد و بر حسب گزارش‌ها ۵۰ سند مهم بانک را حذف کرده و بسیاری از امضا‌ها را نیز «فتوشاپ» کرده است.
قهرمانی گفت: توضیح دهید چرا به ریخته‌گران با وجود ممنوع‌المعامله بودن تسهیلات دادید، در حالی که در جایی اعلام کردید نمی‌دانستید وی ممنوع‌المعامله است و جای دیگر عنوان کردید این پول به شرکت واریز شده نه به ریخته‌گران.
وی افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان در دوره مدیریتی شما رفته است که عمدتاً مشکوک‌الوصول است.
متهم «خانی» بعد از سخنان نماینده دادستان مدعی شد که هیچ مصوبه‌ای «فتوشاپ» نشده است که قهرمانی در رد ادعای متهم مصوباتی که «فتوشاپ» و جعل شده بود را رونمایی کرد.
پس از پایان دفاعیات متهم «خانی»، وکیل مدافع متهم در مقام بیان آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد و به دفاع از موکل خود پرداخت.
نماینده دادستان در واکنش به اظهارات وکیل مدافع متهم که مدعی بود موکل وی به وظایف مدیریتی خود به صورت کامل عمل کرده است، گفت: این گونه که شما می‌گویید نیست، در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد رد مال شده و ۲۵۰۰ میلیارد تعیین تکلیف شده است، بنابراین اگر مدیر سالم عمل کند این گونه نمی‌شود.
پس از پایان آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی، قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده روز شنبه ۱۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد.