شادمان در جوار حق

پيکر مهدي شادماني، خبرنگار باسابقه ورزشي براي آخرين‌بار به ياد روزهايي که گزارش ورزشي تهيه مي‌کرد، در ورزشگاه شهيد شيرودي بر دوش دوستداران و فعالان عرصه ورزش، رسانه‌ و هنر قرار گرفت، تشييع و براي هميشه به سمت خانه ابدي‌، قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه شد.محمد جواد آذري جهرمي (وزير ارتباطات)، محمد خدادي ( معاون مطبوعاتي)، صالحي اميري (رئيس کميته ملي المپيک)، عادل فردوسي‌پور، علي دايي، حبيب رضايي، ابوالحسن رياضي (مديرعامل موسسه همشهري)، حجت‌الاسلام دعايي (مدير موسسه اطلاعات)، حجت‌الاسلام زائري، سيد حسن آقاميري، پرويز اسماعيلي (معاون اطلاع‌رساني رياست جمهوري)، آرش ميراسماعيلي (رئيس فدراسيون جودو)، عبدالحميد احمدي (معاون فرهنگي وزارت ورزش و جوانان)، محمدباقر قاليباف، سيد محمود رضوي، علي خطير (معاون سابق باشگاه استقلال)، ناصر فريادشيران، جهانگير کوثري و هادي طباطبايي از جمله فعالان حوزه رسانه، ورزش و هنر بودند که در مراسم تشييع پيکر مهدي شادماني حاضر شدند.در اين مراسم همچنين پيام تسليت علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.مراسم تشييع پيکر شادماني با قرائت قرآن و نواي «ياحسين(ع)» آغاز شد. سپس عادل فردوسي‌پور، حجت الاسلام محمدرضا زائري، آذري جهرمي و ابوالحسن رياضي به ايراد سخنراني پرداختند.
مهدي خيلي به من درس داد
عادل فردوسي‌پور در مراسم تشييع پيکر مهدي شادماني در ورزشگاه شهيد شيرودي در سخناني گفت: خيلي سخت است که کلمات را کنار هم بگذاريم و درباره مهدي شادماني صحبت کنيم، مهدي فراتر از دوست و همکار براي ما بود چقدر حرفه‌اي و دقيق و خالصانه کارش را دوست داشت.وي ادامه داد: وجه ديگر او در اين 4 سال بود که با وجود بيماري‌اش عشق را در زندگي‌اش براي ما معنا کرد و ما اينجا را کشاند. مهدي خبرنگار ميداني نبود. او جايگاه رفيعي داشت و در اين سه ـ چهار سالي که با بيماري‌اش مبارزه کرد، خيلي به من درس داد. روحش قرين رحمت و يادش در ذهن همه ما زنده خواهد ماند.فردوسي‌پور در پايان تاکيد کرد، مهدي شادماني هيچگاه نااميد نشد و براي زنده ماندن و زندگي کردن تلاش کرد و اين برايم رشک‌برانگيز بود.
مهدي مي‌گفت مرگ اصلا راحت نيست


در ادامه اين مراسم محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در سخناني ضمن تسليت به خانواده شادماني و همچنين تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام محرم، گفت: مهدي شادماني که چهار سال با بيماري‌اش مبارزه کرد، نماد اميد، زندگي و مقاومت براي ما بود. مهدي شادماني آخرين‌بار مطلبي نوشت و آن اينکه آماده شده است براي سفر آخرت و مرگ اصلا راحت نيست. او در لحظاتي که با بيماري درگير بود، پيام‌هاي شادي‌آور منتشر مي‌کرد، اما در دلش هميشه اين را مي‌گفت که آماده‌شدن براي سفر آخرت چقدر سخت است.جهرمي ادامه داد: او چهار سال فرصت آماده‌کردن خودش را داشت به‌رغم اينکه آماده بود همچنان مي‌گفت که آماده نيستم در اين مدت آنقدر روي خودش کار کرد که پاک پاک به خانه ابدي رفت.وي در پايان گفت: روحيه اميد از مهدي شادماني در جامعه ما به جاي ماند به روح پاکش درود مي‌فرستيم و اميدواريم نزد شهداي کربلا محشور باشد.
رنجي که هر روز را با لبخند آغاز مي‌کرد
در بخش ديگري از اين مراسم، ابوالحسن رياضي، مديرعامل موسسه همشهري با قرائت اشعاري در توصيف مرگ، گفت: همه ما مي‌ميريم اما اندک هستند کساني که درد و رنج و باور به پايان رسيدن، آنان را به زندگي و شادي بيشتر سوق مي‌دهد. مهدي شادماني از اين دسته افراد بود. هرچه دردش بيشتر مي‌شد، لبخندش بيشتر مي‌شد او انساني بود که خواهان شادي بود.وي ادامه داد: مهدي را دوست داشتيم چون بخش پنهان و توانايي ما بود. او پاره‌اي از ما بود که هر روز درد مي‌کشيد اما انرژي داشت. تکه‌اي که رنج هر روز را با لبخند آغاز مي‌کرد.مديرعامل موسسه همشهري سپس گفت: باور مرگ، مهدي شادماني را بزرگ کرد. او يگانگي، زندگي، تلاش و بودن را براي خود و ديگران به نمايش گذاشت. مهدي را دوست داريم چون به همه ما يادآوري کرد با همه دردها بايد اميد داشت.رياضي در پايان گفت: دوستان و همکاران مهدي در همشهري ياد و خاطره او را در اين تابستان گرم گرامي مي‌دارند.
خوب است اينگونه بميريم
بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام محمدرضا زائري هم در سخناني گفت: سياه و سفيد، سياسي و ورزشي، مرد و زن، حزب‌اللهي و ضدانقلابي همه رفتني هستيم؛ اما وقتي بايد رفت چه خوب است که مثل مهدي شادماني برويم. مهدي شادماني بارش را بست، مهمانان مراسم تشييعش را با توئيت دعوت کرد، آخرين پيام‌ها را داد و آخرين حرف‌هايش را با خانواده‌اش زد.او ادامه داد: وقتي رفتني قطعي است، خوب است اينگونه بميريم. اگر رفتن کسي معلوم شد و حال و هواي مهدي را پيدا کرد مهم است. در روزهاي آخر مهدي شادماني همواره سوالات زيادي داشت و بالاتر و بالاتر مي‌رفت و من احساس کوچک‌تر شدن مي‌کردم او حالا از همه ما بلندتر است با اين همه خنده و شادي در عکسش به ديار حق تعالي رفت.زائري در پايان گفت: مهدي شادماني رفت؛ پشت‌سر او آب، نقل و نبات و گل بريزيد؛ مهدي شادماني با خنده و شادي رفت.مراسم ترحيم مرحوم مهدي شادماني روز سه‌شنبه، از ساعت 4 الي 5‌ونيم در مسجد الرضا واقع در ميدان نيلوفر برگزار مي‌شود.