دستگیری مداحان اسرائیلی در ایران

آرمان- ياسمين طالقاني: روز گذشته رئيس سازمان بسيج مداحان کشور خبر داد که مداحان اسرائيلي بازداشت شدند. مداح اسرائيلي چندان واژه تازه‌اي نبود و با مرور اخبار و اظهارات در سال‌هاي گذشته مشخص خواهد شد که رژيم صهيونيستي از مدت‌ها قبل پروژه اسرائيلي کردن مداحي‌ها در ايران را به روي ميز داشته است. حاج منصور ارضي از مداحان قديمي و سرشناس کشور در سال 95 گفته بود: «من در يکي از درگاه‌هاي مجازي ديدم اسرائيلي‌ها دارند تمرين مداحي مي‌کنند، آن هم برعکس کار ما با بي‌احترامي عليه مقدسات شيعيان سعي به آموزش و تمرين مداحي دارند. ببينيم دشمن چقدر آماده است و ما بي‌توجه! آن وقت به مداح تذکر مي‌دهيم گيج، به سينه‌زن تذکر مي‌دهيم گيج است.» در همان مقطع يکي از سايت‌هاي خبري هم نوشت: «مدرسان زبان فارسي در اداره اطلاعات رژيم صهيونيستي تلاش مي‌کنند علاوه بر کلمات و اصطلاحات معمولي زبان فارسي، ضرب‌المثل‌ها و مطالب عاميانه را نيز به کارآموزان خود تدريس کنند. علاوه بر اين، بخش‌هايي از آموزش زبان فارسي را تعليم مداحي تشکيل مي‌دهد. در کلاس درس زبان فارسي اداره اطلاعات رژيم صهيونيستي، پرچم جمهوري اسلامي ايران و چند عکس از سران نظام نصب شده است. آموزش مداحي البته شايعاتي هم درباره مداحان و اسرائيل مطرح و تکذيب مي‌شود مانند سال 96 که غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده مجلس درباره شايعه بازداشت دو مداح توئيت کرد: مداحان حامي رقيب انتخابات به جرم جاسوسي براي اسرائيل و روابط نامشروع با عضو سفارت فرانسه مي‌افتند زندان! اين نماينده مجلس با طرح اين ادعا، شايعات روزهاي اخير را به نوعي تاييد کرد و به همراه آن نوشت: «اونوقت وزير امور خارجه باغيرت و متدين و وطن‌پرست ايران ، آمريکايي ناميده مي‌شود!» اين ادعا هيچ‌گاه تاييد نشد و در حد شايعه باقي ماند.
جزئيات بازداشت مداحان اسرائيلي
رئيس سازمان بسيج مداحان کشور گفت: در اسرائيل مداحاني براي تخريب عاشورا تربيت مي‌شوند که عده‌اي از آن‌ها در کشور دستگير شده‌اند. يوسف ارجوني با بيان اينکه دشمن همواره در حال تخريب اسلام و خواستار تخريب محرم و عاشوراست اظهار داشت: فشارهاي رواني و تبليغات سوء عليه محرم و عاشورا هر چه که به ماه عزا نزديکتر مي‌شويم بيشتر مي‌شود. او با بيان اينکه در اسرائيل مداحاني براي تخريب عاشورا تربيت مي‌شوند که عده‌اي از آن‌ها در کشور دستگير شده‌اند، افزود: فوکوياما يکي از نظريه‌پردازان چندين سال قبل براي نابودي اين انقلاب گفته است که شيعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که بايد اين دو بال را نابود کنيم.
علائم شيطان‌پرستي بر البسه عزاداري؟


رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي هرمزگان از تشديد طرح کنترلي و نظارتي صنوف و برخورد با فروشندگان پوشاک نامتعارف خبر داد و گفت: لباس‌هاي محرم با علائم شيطان‌پرستي در هرمزگان کشف شده است. علي‌اصغر عبادي اظهار کرد: با توجه به اينکه يکي از اهداف دشمنان قسم خورده ايران به انحراف کشاندن جوانان و نفوذ از راه فرهنگي و ديني است از اين رو برابر اخبار و اطلاعات واصله تعدادي از واحدهاي صنفي اقدام به عرضه و فروش البسه‌هاي مشکي رنگ با توجه به نزديکي به ايام ماه محرم با آرم و علائم شيطان پرستي و نامتعارف مي‌کنند.