پاسخ آذری‌جهرمی به ادعاهای واهی ترامپ من و ناهید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر با توئیت‌ مبهم خود، جنجال‌ساز شد. ترامپ نوشت: «ایالات متحده آمریکا در حادثه فاجعه‌باری که طی آماده‌سازی‌های نهایی در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر سفیر در جایگاه یک در سمنان رخ داد نقشی نداشته است. برای ایران بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم در مشخص کردن اینکه در جایگاه یک چه اتفاقی افتاده موفق باشند.»
در حالی این توئیت از سوی رئیس جمهور آمریکا نشر یافت که منابع داخلی گزارشی در خصوص این اتفاق ارایه ندادند.
اما واکنش رسمی از سوی محمدجواد جهرمی، وزیر ارتباطات صورت گرفت. او ابتدا تصویری از خود در کنار ماهواره ناهید منتشر کرد که طبق ادعای ترامپ باید در انفجار سکوی موشک ماهواره‌بر از بین می‌رفت. این تصویر با یک توئیت جالب همراه بود: «من و ناهید ۱ همین الان، صبح بخیر دونالد ترامپ.»
او همچنین در جمع خبرنگاران که برای دیدن ماهواره ناهید دعوت شده بودند، با تاکید بر اینکه ماهواره ناهید اینجاست و هنوز برای پرتاب تحویل وزارت دفاع نشده است، گفت: اگر آقای ترامپ می‌گوید در انفجار ادعایی در سایت سمنان نقشی نداشته، اما بداند پس از تجاوز به حریم سرزمینی ایران، نیروهای مسلح ما پهپاد آنها را سرنگون کردند.
او افزود: اگر تصویر با کیفیت دارند، با انتشار تصویر لحظه اصابت پهباد با راکت ایرانی، کروکی نقطه دقیق اصابت را به افکار عمومی جهان بگوید.