افتتاح صدها طرح دیگر صنعتی، عمرانی، آموزشی و خدماتی در آخرین روز از هفته دولت

بخش شهرستان - صدها طرح دیگر صنعتی،عمرانی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی دیروز و در آخرین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ما از زنجان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زنجان، 13 طرح به بهره‌برداری رسید و از 13 محصول فن آورانه رونمایی شد.
افتتاح ساختمان دانشکده علوم زمین تحصیلات تکمیلی، آغاز ساخت لابی مرکز همایش‌های غدیر، جلسات ومرکز اسناد دانشگاه زنجان از جمله این طرح‌ها بود که برای بهره‌برداری از آنها، بیش از 436 هزار و 450 میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت.
ساختمان دانشکده‌ علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان متشکل از گروه‌های ژئوفیزیک، ژئودزی، تکتونیک، آب‌شناسی، پترولوژی و رسوب‌شناسی است.


همچنین کلنگ ساخت لابی مرکز همایشهای غدیر، جلسات ومرکز اسناد دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت 800 مترمربع برزمین زده شد. دانشکده معماری و هنر با 12 کلاس و پنج آزمایشگاه، 42 اتاق اساتید نیز به بهره‌برداری رسید.
غلامی در حاشیه افتتاح این طرحها، از برنامه‌های این وزارتخانه برای اشتغالزایی دانش آموختگان خبر داد.
در ایلام هم با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، طرح زیرگذر رسالت این شهر، به عنوان بزرگترین طرح تاریخ شهری ایلام به بهره‌برداری رسید.
در استان کرمان نیز 551 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، به بهره‌برداری رسید.
افتتاح طرح توسعه صنایع سنگ سنگستان محلات
اراک - وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در جریان سفر به استان مرکزی، طرح توسعه صنایع سنگ سنگستان محلات را مورد افتتاح و بهره‌برداری رسمی قرار داد. این طرح معدنی وابسته به گروه معادن و کارخانجات آذرنوش در شهرستان محلات است.
رضا رحمانی پیش از این افتتاح، از شرکت صبا کاغذ زرین، تولیدکننده کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان محلات نیز بازدید به عمل آورد.
وزیر صنعت همچنین در شهرستان خمین ضمن بازدید از دو واحد تولیدی کاغذ پاسارگاد مرکزی و صنایع نخ خمین از طرح تولید ویفر سیلیکون و سلولهای خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی استان مرکزی بازدید کرد.این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و پیشرفت کاری 69 درصد است
بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی «شادمان» کرمانشاه
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فاز اول مجتمع آبرسانی «شادمان» شهرستان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.استاندار کرمانشاه در مراسم این افتتاحیه، گفت: خدمت رسانی به روستاییان، بر وضعیت شهرها نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد. با بهره‌برداری از این طرح 15 روستا با جمعیتی بالغ بر 3هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های شرکت توزیع نیروی برق گلستان
گرگان – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت،پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اعتباری بالغ بر 487 میلیاردو 678 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.مهندس علی اکبر نصیری گفت: تامین برق متقاضیان شهری و روستایی، اصلاح و تامین روشنایی معابر شهری و روستایی، اجرای رینگ، نصب انشعابات مسکن مهر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح شرکت توزیع برق استان در هفته دولت امسال بود.
بهره‌برداری از96 طرح مخابراتی در یزد
یزد-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: سرپرست مخابرات منطقه یزد از بهره‌برداری 96 طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری افزون بر 119 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها در زمینه تاسیس و توسعه سوئیچ مراکز تلفن، اجرای طرح فیبرنوری، تاسیس سامانه تلفن همراه و ثابت و زیر ساخت‌های ارتباطی است.زارع در بخش دیگری از سخنان خود خطوط تلفن ثابت مشغول به کار استان را 530 هزار و 563 شماره با ضریب نفوذ 45.3 درصد ذکر و یادآور شد: استان یزد در این زمینه رتبه 16 کشور را دارد.
افتتاح سه طرح عمرانی در جوشقان قالی
*کاشان – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی -همزمان با هفته دولت طی مراسمی با حضور دکتر مرتضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان، مهندس اصغر رحیمی شهردار و مسئولین شهر جوشقان قالی و مسئولین شهرستان کاشان،طرح جاده دسترسی فازهای 1و2 شهرک وحدت شهر جوشقان قالی در دو محور به طول نزدیک به 2200 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات داخلی شهرداری به بهره‌برداری رسید.
همچنین به مناسبت هفته دولت از آلمان میدان کوزه شهر جوشقان قالی رونمایی شد. برای احداث این میدان بالغ بر 400 میلیون ریال از اعتبارات داخلی شهرداری تامین هزینه گردیده است.
اجرای 37 طرح عمرانی حوزه آب استان همدان
همدان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان از اجرا یا درحال اجرا بودن 10 سد بزرگ و کوچک در استان خبر داد و گفت: در سال جاری 37 پروژه در حوزه آب سطح استان درحال اجراست.
منصور ستوده در جریان تور رسانه‌ای که به مناسبت هفته دولت به منظور بازدید خبرنگاران از روند اجرای دو سد خرمرود تویسرکان و گرین نهاوند ترتیب یافته بود، به خبرنگاران گفت: طرح‌های حوزه آب استان با 79 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی درحال اجراست.وی با اظهار اینکه اعتبارات متمرکز هنوز ابلاغ نشده و حجم اعتبارات صد در صد افزایش خواهد یافت، گفت: در عین حال سر جمع اعتبارات ملی امسال از 54 درصد و اعتبارات ملی استانی از 111 درصد رشد نسبت به سال قبل برخوردار است.مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یکی از پروژه‌های درحال اجرا استان را سد خرمرود تویسرکان بیان کرد و در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرای این طرح گفت: این پروژه درحال حاضر از رشد 24 درصد برخوردار است.
بهره‌برداری از مجتمع گاوشیری در سمنان
سمنان- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با هفته دولت مجتمع گاو شیری در شهرستان سمنان به بهره‌برداری رسید.رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: این مجتمع ظرفیت بهره‌برداری از 50 گاو شیری را دارد.وی گفت: مساحت کل زمین این مجتمع سه هزار و 780 مترمربع بوده که مساحت مسقف آن 949 متر مربع است.
افتتاح طرح‌های بخش مرکزی جاسک
جاسک-خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: بمناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور فرماندار جاسک، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاهای اجرایی شهرستان برخی از پروژ‌های بخش مرکزی افتتاح گردید.مرغداری 18 هزار قطعه ایی در محدوده روستای سول، پارک کودک و بوستان روستایی، بهسازی شبکه توزیع آب روستای و سایت همراه اول در روستای لافیک و همچنین خانه ورزش روستای زمین لشکری به بهربرداری رسید.
افتتاح12 طرح گازرسانی مراوه تپه
مراوه تپه – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: در مراسمی 12 پروژه گازرسانی شهرستان مراوه تپه افتتاح و از نزدیک به 2100 خانوار شهرستان بهره‌مند از گاز طبیعی شدند.مهندس رحیمی مدیرعامل گاز گلستان افزود:برای گازرسانی به این 12 پروژه بالغ بر 247 میلیارد ریال هزینه شده است.
بهره‌برداری از از پل موقت راههای روستایی بالادست سد گلورد
ساری -خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: بهره‌برداری از پل موقت بالادست سد گلورد با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال برگزار شد. در آیین افتتاح این پروژه یخکشی مدیرعامل اب منطقه‌ای مازندران ضمن اشاره به اهمیت سد گلورد و نقش آن در تامین اب شرب و کشاورزی و کنترل سیلاب به ضرورت احداث پل جهت دسترسی راههای روستایی بالادست پرداخت و گفت:گرچه سیلاب فروردین 98 مشکلاتی را به لحاظ بالا آمدن تراز اب دریاچه و قطع راه روستای بالادست بوجود آورد، اما مدیریت سیلاب از طریق سد از خسارت وارده به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی پائین دست جلوگیری بعمل آورد.
آغاز عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی روستای علاء سمنان
سمنان- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی:همزمان باهفته دولت، کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی شهرستان سمنان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در روستای علاء به زمین زده شد.در این مراسم مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان هزینه بالای توسعه زیرساخت در استان را حائز توجه دانست و افزود: در این پروژه برای اجرای 25 کیلومتر خط تغذیه و شبکه و احداث 1 باب ایستگاه تقلیل فشار گاز اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
دبستان علوی روستای سدیچ جاسک به بهره‌برداری رسید
جاسک-خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، معاون فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، فرماندار جاسک،معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک و مسئولین ادارات استانی و شهرستانی دبستان علوی روستای سدیچ شهرستان جاسک افتتاح شد.فخرالدین هاشمی در حاشیه برگزاری آیین افتتاح دبستان علوی روستای سدیچ اظهار داشت: این دبستان با زیربنای 336 مترمربع ساخته شده است.
افتتاح نیروگاه خورشیدی 35 کیلوواتی شهرستان انار
در شهرستان انار، به مناسبت هفته دولت نیروگاه خورشیدی 35 کیلوواتی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان انار در دهستان بیاض، بوستان آزادی دهستان بیاض در زمینی به مساحت 15هزار متر مربع با امکانات تفریحی و ورزشی و طرح بهسازی 73 هزار متر مربع از معابر روستاهای بیاض، حجت آباد و گیتی آباد افتتاح شد. برای اجرای این طرح‌ها مجموعا 50 میلیارد ریال هزینه شده است.