تظاهرات مردم پاکستان در همبستگی با مردم کشمیر

ده‌ها هزار تن از پاکستانی‌ها در شهرهای سراسر این کشور روز گذشته به درخواست نخست‌وزیر کشورشان راهپیمایی همبستگی با مردم کشمیر برگزار کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با تداوم تنش‌ها میان دو کشور رقیب مسلح به تسلیحات هسته‌ای، نخست‌وزیر پاکستان خواستار اعتراضات گسترده مردمی در سراسر کشورش در اعتراض به اقدامات دهلی‌نو در کشمیر تحت کنترل هند شده بود.
عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی توییتری نوشت: از تمام پاکستانی‌ها می‌خواهم تا از ظهر دیروز (جمعه) تا 12:30 شب به نشانه همبستگی با مردم کشمیر تظاهرات برگزار کنند. ما باید پیامی قوی به کشمیری‌ها ارسال کنیم که کشورمان قاطعانه پشت آنها ایستاده است.
عمران خان همچنین خواستار راهپیمایی‌های سراسری هفتگی تا زمان حضور ماه آتی او در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شد؛ جایی که او گفته است مساله کشمیر را مطرح می‌کند.


در راستای کمپین دیروز عمران خان برای جلب توجه جهانی به مساله کشمیر، سرود ملی پاکستان و سرود کشمیر در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش شد، خودروها متوقف شدند، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خاموش شده و حرکت قطارها به حالت تعلیق درآمد. ده‌ها هزار پاکستانی به نشانه همبستگی با مردمان کشمیر در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند.
تنش‌ها پس از اقدام نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که خودمختاری کشمیر هند را لغو کرد و آن را تحت حاکمیت مستقیم خود قرار داد، افزایش یافته است. تمام خطوط ارتباطی کشمیر هند برای چهارمین هفته متوالی قطع است و ممنوعیت شدید آمد و شد اجرا می‌شود. منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند، هزاران تن در بازداشت به سر می‌برند.
عمران خان در جمع هزاران تن از معترضان در اسلام‌آباد تاکید کرد: ما در این دوران آزمون در کنار آن‌ها هستیم. پیامی که امروز از اینجا منتقل می‌شود این است که تا زمانی که کشمیری‌ها به آزادی نرسیده باشند، ما در کنارشان ایستاده‌ایم. به نارندرا مودی می‌گویم که ما پاسخی متناسب خواهیم داد. نیروهای مسلح ما آماده هستند.