دو، سه ماه آینده خبرهای خوبی از رآکتور اراک اعلام می‌شود


علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ‌ایران که به منظور حضور در مراسم هفته دولت و روز کارمند و نیز بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی البرز در این مرکز حضور یافته بود در سخنانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به منزلت و جایگاهی دست یافته است که خاورمیانه بدون اراده و نقش‌آفرینی ایران نمی‌تواند شکل مورد نظر خودش را بگیرد افزود: ایران یکی از تصمیم‌سازان حال و آینده خاورمیانه است اما چرا با کشورهای دیگر کاری ندارند؟ و تنها نگران ما هستند. به‌خاطر اینکه ما در شرایطی قرار گرفتیم که نقش‌آفرین شده ایم. این نقش‌آفرینی مرهون استقلالی است که بدست آورده‌ایم. و آن استقلال هم مرهون راهی است که امام حکیم ما به ما نشان داد که در زندگی باید به دنبال چگونه زیستن باشیم. بستری که امام فراهم نموده بستر اسلام است اما اینکه چقدر اسلامی رفتار می‌کنیم، قضیه دیگری است و در خور تدقیق و تأمل بسیار است.
وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که با آن مواجه هستیم الان، کشور صاحب نفوذ و اقتدار در منطقه هستیم. این امر را مسئولان وزارت امور خارجه درک می‌کنند که وقتی در عرصه بین‌المللی حضور می‌یابند، قدرتمند، سرافراز و با قامتی استوار ظاهر می‌شوند.
صالحی در ادامه با‌ اشاره به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای در تمامی‌حوزه‌ها با آهنگی حساب شده و با قوت و قدرت ادامه دارد گفت: بازطراحی مفهومی، پایه و تفصیلی راکتور خنداب اراک توسط متخصصان ایرانی انجام شده و از سوی متخصصان چینی، آمریکایی و بعد انگلیسی مورد ارزیابی علمی و تایید قرار گرفته است.
به گزارش مهر وی اضافه کرد: ان‌شاء‌الله در دو سه ماه آینده خبر خوبی درخصوص این پروژه اعلام می‌شود و اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود. این راکتور از نظر طراحی، اعتبار جهانی دارد. امیدواریم روزی بتوانیم اسناد علمی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این پروژه را در معرض رأی و قضاوت متخصصان و افکار عمومی قرار بدهیم.