حمایت از قوه قضائیه در مبارزه با فساد به سود هر سه قوه است


آیت‌الله سیداحمد خاتمی ‌در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه برون رفت از سوی خدا برای مومن ایجاد می‌شود، اظهار داشت: ابتدای انقلاب کسانی می‌گفتند انقلاب به بن‌بست رسیده که امام راحل فرمودند شما به بن‌بست رسیدید؛ انقلاب اسلامی به بن‌بست نرسیده است.
وی تصریح کرد: اگر خسته شدید و از اصول خود کوتاه آمدید، مطمئن باشید آسیب می‌بینید، اگر در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اداری و خانوادگی بی‌تقوایی کردید آسیب می‌بینید؛ اینها باورهای قرآنی است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان برای خودشان حاشیه درست نکنند و گرفتار نشوند چرا که با همین قانون اساسی می‌توان مملکت را به خوبی اداره کرد.
آیت‌الله خاتمی ‌با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در عرصه ساختاری و اجرایی یک ضرورت است،‌گفت:‌ سرنوشت نظام ما به مبارزه با فساد گره خورده است. شهید مظلوم بهشتی سال ۵۸ فرمود که از مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود.


به قوه قضائیه «خسته نباشید» بگویید
خطیب جمعه تهران در همین راستا خطاب به مسئولان بیان کرد: حالا که بحمدالله قوه قضائیه در مبارزه با فساد عزمش را جزم کرده و قوی وارد میدان شده، «خسته نباشید» به آنها بگویید و کمکشان کنید، آنها را تایید کنید. قصه یک قوه نیست بلکه بحث سلامت نظام اداری کشور و در نهایت به سود نظام اسلامی و به سود هر سه قوه است.
به گزارش فارس، آیت‌الله خاتمی ‌اظهار داشت: در هفته گذشته سوژه‌‌ای که خیلی بازار گرمی‌داشت، مسئله مذاکره با آمریکا بود که مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند هیچ مذاکره‌ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت، چه در متن سازمان ملل و چه در حاشیه آن؛ خوشبختانه همه مسئولان یک صدا این مطلب را گفتند.
وی گفت: در رابطه با این مذاکرات باید بگوییم مذاکره با عهدشکنان نابخردی است، همانی که رئیس‌جمهور گفت دیوانگی است؛ ما دیوانه نیستیم که با شما مذاکره کنیم. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.
خطیب جمعه تهران همچنین یادآور شد: در شرایط مساوی مذاکره معنا دارد، نه در شرایط نامساوی که او آن طرف میز بنشیند و من این طرف میز و او بگوید هرچه من می‌گویم، شما بگویید چشم. این مذاکره و سلطه را چهل سال است که مردم ما نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت.
آیت‌الله خاتمی ‌تأکید کرد: مذاکره تحت فشار، «مذاکره» نیست بلکه مذاکره تحت فشار تسلیم است، لذا شعار ملت عاشورایی «هیهات من الذله» است.
آیت‌الله خاتمی‌ خاطرنشان کرد: مسئولان به‌گونه‌ای سخن بگویند که دشمنان از آن سوژه نگیرند. شما که نمی‌خواهید مذاکره کنید، چرا به‌گونه‌ای حرف می‌زنید که دشمن از آن حرف شما بهانه بگیرد، در قرآن کریم هم آمده که مومنان به‌گونه‌ای حرف بزنند که یهودی‌ها از آن بهانه نگیرند.
وی بیان داشت: از مسئولان انتظار می‌رود که بهانه دست دشمن ندهند. آمریکایی‌ها به‌ویژه ترامپ نیاز به مذاکره دارد، به هر حال سال انتخابات است و او در این انتخابات می‌خواهد قهرمانانه بگوید ایران را پای میز مذاکره نشانده است. رهبری فرمودند مذاکره تلفنی چند ثانیه‌ای که بین رئیس‌جمهور و اوباما شد، آنها جشن گرفتند. ما نیازی به مذاکره نداریم بلکه آنها هستند که نیاز به مذاکره دارند؛ در شرایط کنونی و روشی که آمریکا و ترامپ دارد این آرزو را باید به گور ببرند.
امام جمعه موقت تهران گفت: خوشبختانه مردم و مسئولان به خوبی فهمیده‌اند که آمریکا و اروپا سروته یک کرباس هستند لذا مسئولان دل به آنها نبندند. به خدا اعتماد کنند و تکیه بر مردم‌شان داشته باشند.
اختلاس‌ها و گرانی‌های افسارگسیخته
 مصداق منکر هستند
آیت‌الله خاتمی‌ با‌ اشاره به دهه اول محرم و هفته اول آن، که هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: روح اباعبدالله(ع) همین غیرت دینی است؛ این غیرت دینی هم تجسم یافته در همین امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی است،‌ گفت: اگر مردم در عرصه‌های مختلف در صحنه باشند، جلوی مفاسد و فساد گرفته می‌شود. فسادی که شما علیه آن شعار می‌دهید و درست است، با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن است. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر را محدود به معروف‌های فردی نکنیم. منکرها را هم محدود به منکرهای فردی نکنید. منکرهای سیاسی هم منکر است. آیت‌الله خاتمی‌ افزود: ناامید کردن مردم از انقلاب امروز از منکرهای بزرگ است. منکرهای اقتصادی، اختلاس‌ها، گرانی‌های افسارگسیخته همه مصداق منکر است.
کشورهای حوزه خلیج ‌فارس از ائتلاف با صهیونیست‌ها خودداری کنند
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: قطار پیشرفت پدافند در ریلی قرار گرفته که توقفی برای آن متصور نیست و ذیل هدایت‌های رهبر انقلاب شگفتی خواهد آفرید.
وی بیان داشت: حفظ قدرت دفاعی و رصد دشمن و صدور اخطارهای به موقع و برخورد با هرگونه اقدام دشمن موجب شده دشمن ماشین جنگی خود را در 200 مایلی تنگه هرمز متوقف کند. این نشانه قدرت بازدارندگی و جهاد دفاعی نیروهای مسلح کشور است.
به گزارش تسنیم، امیر صباحی فرد گفت: به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشکی برد بلند و راهبردی باور 373 را عملیاتی کردیم. یکی از مزیت‌های این سامانه بومی‌بودن آن است. این سامانه کاملاً سازگار با شرایط محیطی کشور طراحی شده و قادر است در حداقل زمان عملیاتی شود و‌ طوری طراحی شده که اجازه تغییرات لازم برای بهینه‌سازی و نسخه پیشرفته‌تر را هم می‌دهد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سامانه برد متوسط 15 خرداد هم یکی دیگر از سامانه‌های پدافند هوایی است که قادر به درگیری با انواع هواگردها است. همچنین اورهال رادار فلق با برد 400 کیلومتر و انواع سامانه‌های فرماندهی و شبکه ارتباطی امن و دفاع سایبری بومی ‌از جمله سامانه‌هایی است که حضور پایدار در صحنه نبرد را برای پدافند فراهم کرده است. پیشرفت پدافند هوایی در حوزه پهپاد هم بسیار شگفت‌انگیز بوده و مجموعه پدافند هوایی ارتش در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپاد کشور است و امروز ما مجهز به انواع پهپادهای بومی‌ با قابلیت حمل انواع مهمات
هستیم.
اگر دشمن دچار توهم تجاوز شود
از جایی‌که تصور نمی‌کند سیلی محکمی ‌خواهد خورد
وی تأکید کرد: اگر دشمن احساس می‌کرد که ایران در حوزه دفاعی ضعف دارد، بلا شک به کشور ما حمله می‌کرد اما خوب می‌داند آمادگی ‌رزمی‌ایران قابل آزمودن نیست. دنیا می‌داند ما دنبال جنگ افروزی نیستیم اما اگر دشمن دچار توهم تجاوز شود، سیلی محکمی‌از جایی‌که تصور نمی‌کند خواهد خورد و پایان مخاصمه در اختیار او نخواهد بود.
امیر صباحی فرد با تأکید بر اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است و در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم، تصریح کرد: عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است و هیمنه آمریکا رو به افول است. معتقدیم امنیت منطقه با مشارکت کشورهای منطقه قابل تأمین است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و حضور رژیم غاصب صهیونیستی در خلیج ‌فارس موجب چالش و ناپایداری امنیتی خواهد شد. قویاً به رهبران کشورهای حوزه خلیج ‌فارس توصیه می‌شود در سیاست‌های امنیتی خود تجدید نظر کرده و از ائتلاف با رژیم صهیونیستی پرهیز کنند که این به صلاح همه است.