کارت سوخت در اوج سیاست در قعر !

 مثل هفته های پیش، در پایان این هفته هم هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی را در این ستون باهم مرور می کنیم. نکته جالب در بین پربازدیدها نبود خبرهای سیاسی است که این روزها در اخبار و رسانه ها زیاد از آن ها می شنویم.
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
بی بی مریم بختیاری: با شروع سریال «بانوی سردار» در شبکه 3 سیما که به زندگی این بانوی سردار ایرانی می پردازد، این مقاله از  پربازدیدهای ویکی پدیا شد.
فرزانه کابلی: ویدئویی مربوط به کنسرت سالار عقیلی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن گفته شده فرزانه کابلی که در دهه شصت نقش مادر علی کوچولو را در یک «فتوانیمیشن» کودکانه بازی می‌کرد، در آن حرکات موزون انجام داده است.
علیرضا پناهیان: انتشار صحبت های تقطیع شده پناهیان درباره زنان باعث شد در هفته گذشته نام این روحانی و واعظ مشهور  در فضای مجازی هم بسیار دیده شود.
علی مردان خان:  از رؤسای ایل چهارلنگ بختیاری  که فرزند بی بی مریم بختیاری است و با پخش سریال بانوی سردار بسیاری برای آشنایی با این سردار به ویکی پدیا مراجعه کرده اند.
رویداد مباهله: بیست و چهارم ذی‌الحجه که امسال 4 شهریور ماه بود روز مباهله نام دارد روزی که در آن پیامبر اسلام و اهل بیتش در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا  رسوا سازی و مجازات  طرف دروغ گو شدند. در همین روز بود که آیه تطهیر نازل شد.
داریوش اسدزاده: درگذشت این هنرمند و هنرپیشه در 3 شهریور امسال در حالی که 986 سال داشت باعث شد تا یکی از پربازدیدهای ویکی پدیا باشد.
احسان علیخانی: با وجود این که علیخانی احتمالا به دلیل برنامه عصر جدید در ویکی پدیا پر بازدید شده اما هیچ توضیحی درباره برنامه عصرجدید و نقش علیخانی در آن در این مقاله وجود ندارد.


 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه داران نصف شد
4.66 میلیون بازدید د ر 2240 کانال، تاریخ انتشار: 1/6
2. قیمت گازوئیل افزایش می یابد.
2.58 میلیون بازدید در 1199 کانال، تاریخ انتشار: 2/6
3. فرشاد مقیمی گزینه بلامنازع ایران خودرو
2.35 میلیون بازدید در 739 کانال، تاریخ انتشار: 4/6
4. از امروز میزان سوخت گیری با کارت آزاد جایگاه ...
2.31 میلیون بازدید در 249 کانال، تاریخ انتشار: 1/6
5. اختلاس 8 هزار میلیاردی در واگذاری اردوگاه
2.30 میلیون بازدید در 367 کانال، تاریخ انتشار: 1/6
6. گلچین نوحه شور و مداحی فارسی ویژه محرم
2.17 میلیون بازدید در 1618 کانال، تاریخ انتشار: 4/6
7. تبریک روز پزشک به پزشک دهکده، دکتر ارنست و پروفسور سمیعی
2.04 میلیون بازدید در 285 کانال، تاریخ انتشار: 1/6
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
تکرار فینال عصر جدید: استان های مرکزی و یزد بیشتر از دیگر استان ها به دنبال این واژه بوده اند.
برنده فینال عصر جدید: کسانی که از دیدن برنامه فینال جا مانده بودند  این واژه را در گوگل جست وجو کردند. استان های اردبیل و ایلام  بیشتر از بقیه استان ها دنبال برنده بودند.
تبریک روز پزشک: خیلی از مردم برای تشکر از پزشکان اول شهریور  این واژه را جست وجو کردند. استان های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی بیشتر از دیگران به دنبال تبریک گفتن به پزشکان بودند. جالب این جاست که خراسان جنوبی در پنج سال اخیر در روز پزشک بیشترین جست وجوی این واژه را داشته است.
پخش زنده شبکه 3: این واژه ها در روزهای بازی استقلال و پرسپولیس بیشترین جست وجو را داشته است.  سمنان و قزوین در جست وجوی آن پیشتاز بوده‌اند.خلاصه بازی پرسپولیس، پارس جنوبی: بوشهری ها و شیرازی ها بیشترین کسانی بودند که برای دیدن خلاصه این بازی از گوگل کمک گرفتند.
نتیجه بازی استقلال: اولین بازی استقلال با مربی جدید در فصل جدید باعث شد که مردم کهگیلویه و بویراحمد و  سیستان بلوچستان نتیجه بازی را که با باخت استقلال همراه بود در گوگل جست وجو کنند.
ناصر احمدی: دوبلور و گوینده رادیو که در 31 مرداد امسال درگذشت.
 
7 هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه
#رسم_ابرار و #خانواده_من: این هشتگ ها برای حمایت از پویش «رسم ابرار» شکل گرفت که به مناسبت احسان سه روزه اهل‌بیت(ع) در بخشش افطاری هر روزه خود به یتیم و مسکین و اسیر انجام می‌شود.
#ایران: این هشتگ با موضوعات مختلفی دیده می شود و مشخص است بدون هماهنگی یا بدون حمایت از پویش خاصی کاربران توئیتر از این هشتگ استفاده کرده اند و آن را به داغ های هفته رسانده اند.
#سوت_زنی: آیت‌ا... رئیسی رئیس‌ قوه قضاییه به تازگی در دیدار با دانشجویان تصریح کرد از گزارش های مردمی درباره فساد حمایت می‌کنیم و مخبرین و کسانی را که خبر از فساد دهند، مورد تشویق قرار می‌دهیم. این هشتگ هم برای حمایت از افشاگران فساد در توئیتر مورد استقبال قرار گرفت.
#پیشکسوتان_جهاد_و_شهادت: برگزاری اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح استان مرکزی با حضور رزمندگان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولان استانی باعث داغ شدن این هشتگ شد.
#سفیران_حسین و #یزد: افتتاحیه هفدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی در میبد یزد، باعث شکل گیری و داغ شدن این دو هشتگ شد.