کارخانه نوآوری مشهد الگوی سایر شهرداری ها شود

معاون وزیر ارتباطات، از کارخانه نوآوری مشهد بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، « امیر ناظمی» در این بازدید که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: مجموعه کارخانه نوآوری مشهد می تواند یک الگو برای سایر شهرداری های شهرهای دیگر باشد. وی افزود: شهرداری مشهد بیش از نوآوری، در حیطه خلاقیت قرار می‌گیرد و سعی می کند جامعه خلاق را بسازد.
مشهد دومین شهر پیشرو در حوزه استارت آپ ها
وی در خصوص حمایت وزارت ارتباطات از طرح هایی همچون خانه نوآوری مشهد، گفت: جایی که مدیران شهری قوی وجود دارد، لزومی ندارد که وزارتخانه به صورت مستقیم ورود کند و فقط وجه پشتیبانی خود را از ایده ها خواهیم داشت. معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مشهد بعد از تهران دومین شهر پیشرو در حوزه استارت آپ ها با فاصله زیاد از دیگر شهرهاست. ناظمی همچنین در بازدید از شهرداری منطقه 12 به عنوان منطقه آزمایشی شهرداری الکترونیک، اقدام شهرداری مشهد در خصوص شهرداری الکترونیک را اقدامی شایسته دانست.
کارخانه نوآوری چیست؟


* کارخانه نوآوری مشهدکه توسط «شتاب دهنده کسب و کار فردوسی» به بهره برداری خواهد رسید، بزرگ‌ترین مرکز هم افزایی اجزای زیست بوم فناوری شرق کشور خواهد بود. شتاب دهنده فردوسی، کارخانه نوآوری را با همکاری شهرداری مشهد ایجاد  و با فعال کردن آن تلاش می کند شرایط مناسبی را برای کنار هم قرار گرفتن شتاب‌دهنده ها، واحدهای فناور، شرکت های بزرگ دانش بنیان، صندوق های سرمایه گذاری و تامین کنندگان خدمت ایجاد کند. کارخانه نوآوری مشهد که حاصل همکاری مشترک شتاب دهنده فردوسی و شهرداری مشهد است، بزرگ‌ترین مرکز فناوری شرق کشور خواهد بود که به طور ویژه در این منطقه کشور خدمت رسانی خواهد کرد اما صادرات خدمات و فناوری به سراسر کشور و همچنین دیگر کشورها را دنبال می کند تا با ایجاد یک کریدور ارتباطی، گامی مهم در عرصه نوآوری و خدمت رسانی برداشته شود.
* کارخانه نوآوری مشهد بخش های مختلفی دارد که شامل فضای اشتراک کاری، بخش استقرار شتاب دهنده های مختلف، بخش هایی برای ارائه دهندگان خدماتی از جمله خدمات نرم افزاری یا خدمات زیرساختی، بخشی برای صندوق های سرمایه گذاری، بخش دیگری برای استقرار استودیو به منظور تولید محتوا و بخش های جانبی همچون سالن جلسات و فضای اداری می شود.