حمایت دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت از دیپلماسی فعال دولت و ابراز نگرانی نسبت به برخورد با برخی کنشگران مدنی و روزنامه‌نگاران

به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد، در جلسه هفتگی دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که دوشنبه شب گذشته در محل دفتر مرکزی این حزب و به ریاست علی شکوری‌راد، دبیرکل برگزار شد، به برخی مسایل حقوق بشری مبتلابه جامعه واکنش نشان داده و در عین حال از دیپلماسی فعال دولت و وزیر امورخارجه حمایت شد.
یکی از این موارد، مربوط به صدور احکام سنگین برای فعالان کارگری، دانشجویان و روزنامه نگاران بود. حزب اتحاد ملت نسبت به احکام سنگینی که برای فعالان مدنی، دانشجویی و روزنامه نگاران صادر می‌شود نگران بوده و این دغدغه مطرح شد که چرا افرادی که صرفا در روز کارگر از یک تجمع کارگری گزارش تهیه می کردند باید حکمی ده ساله بگیرند.
از این رو با توجه به شعارهای آقای ابراهیم رئیسی در آغاز ریاست بر قوه قضاییه، این مطالبه مطرح شد که این شعارها درباره همه شهروندان و از جمله فعالان سیاسی، کارگری و روزنامه نگاران هرچه سریع‌تر عملی شود و مسایل متعددی که به اعتبار دستگاه قضایی و اعتماد مردم به این نهاد لطمه می‌زند، برطرف شوند.
در همین راستا، اعضا نسبت به فایل صوتی منتسب به خانم نوشین جعفری، از عکاسان هنری که اخیرا بازداشت شده، ابراز نگرانی کردند. در این جلسه مطرح شد که قوه قضاییه باید نسبت به این مسایل ورود کرده و با نظارت کامل بر آنچه در بازداشتگاه‌ها می‌گذرد و اصلاح قوانین، از عدالت و حقوق قانونی متهمان صیانت کند و درباره این پرونده خاص نیز که از ابتدا، چه در شکل اطلاع‌رسانی اتهامات متهم که در ابتدا نه از مجاری قانونی که از طریق فضای مجازی صورت گرفت و سپس برخلاف قانون و پیش از اثبات اتهامات از سوی سخنگوی محترم قوه قضاییه رسانه‌ای شد، تحقیق و تفحص اطمینان‌بخش و مستقل صورت پذیرد و نتایج آن اطلاع‌رسانی شود تا تجارب تلخی چون شکنجه و اعتراف‌گیری از متهمان ساختگی ترور شهدای هسته‌ای تکرار نشود.
دیگر دستور این جلسه، مربوط به تحرکات اخیر وزارت خارجه در دفاع از منافع ملی و رایزنی با مقامات ارشد دیگر کشورها بود. اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد، ضمن بحث و بررسی پیرامون سفر ناگهانی محمدجواد ظریف به فرانسه و مذاکرات صورت گرفته در آن، از دیپلماسی فعال وزیر خارجه کشورمان تقدیر کردند و حمایت ملی از دستگاه دیپلماسی کشور و تقویت آن که همگرایی بین المللی به نفع ایران و تامین منافع ملی را دنبال می‌کند، یک تکلیف و ضرورت ملی خواندند.