رونمایی از «اقدام ملی مسکن»

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن به تعداد 110 هزار واحد در 31 استان کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد. به گزارش خبرگزاری های مهر، تسنیم و فارس در این زمینه، وزیر راه با بیان این که این طرح سه نوع تولید مسکن برای بافت های فرسوده، کلان شهرها و شهرهای جدید را پوشش می دهد، افزود: هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه ۷۰۰ هزار مسکن جدید است و با این کار امید به خانه دار شدن در شهرهای بزرگ به ۱۰ سال و در شهرهای کوچک به سه سال کاهش می یابد. محمد اسلامی این خبر را نیز به متقاضیان تسهیلات صندوق مسکن یکم داد که قرار است با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن امضا می‌شود، صندوق پس‌انداز یکم به طرح تولید اقدام ملی متصل شود. بدین ترتیب کسانی که در این صندوق پس‌انداز یکم پس‌انداز دارند و حساب باز کرده‌اند خواهند توانست از این تسهیلات برای ساخت مسکن استفاده کنند. وی از ساخت درمجموع  400 هزار واحد مسکونی در دو سال در قالب طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ساخت ۱۶۷ هزار واحد از نهضت خانه‌سازی آغاز شده است.
اسلامی در برنامه «نگاه یک» سیما، جزئیات بیشتری از طرح «تام کاد» (تامین مسکن کارکنان دولت) ارائه و اظهارکرد: این طرح که منتظر تصویب در هیئت دولت است، شامل همه کارکنان دولت می شود. بر این مبنا، بخشی از حقوق کارکنان تا پنج سال به صندوق تام کاد واریز می شود و بعد به مدت 15 سال اقساط اعیانی مسکن و پس از آن اقساط زمین پرداخت خواهد شد.
وزیر راه از ساخت صد هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح که قرارداد آن چند وقت قبل به امضا رسید به عنوان یکی از طرح های ایجاد ساخت و ساز در کشور یاد کرد و گفت: همچنین با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی و با بنیاد مسکن هم کارهای مشابهی انجام شده است.