با دستور رئیس‌جمهور انجام شد؛ آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور به طور همزمان با دستور دکتر روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد.
رئیس‌جمهور همچنین با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مدیران اجرای این طرح ملی در جریان روند برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح در سراسر کشور قرار گرفت.
براساس گزارش مسئولان ساخت 1500 واحد مسکونی در تهرانسر، با حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، برای 2750 نفر به طور مستقیم و 1700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است.
همچنین رئیس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استانداران خراسان رضوی، اصفهان، هرمزگان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری ضمن استماع گزارش مسئولان اجرایی استان، فرمان آغاز عملیات اجرایی این طرح را در استان‌های کشور صادر کرد.


بر این اساس در استان خراسان رضوی عملیات اجرایی 5378 واحد مسکونی و تامین زمین برای احداث 17000 واحد، در استان اصفهان عملیات اجرایی 19 هزار و 92 واحد مسکونی، در استان هرمزگان عملیات اجرایی 7 هزار و 125 واحد مسکونی، در استان خراسان جنوبی عملیات اجرایی 12 هزار و 250 واحد مسکونی و در استان چهارمحال و بختیاری 5 هزار و نوزده واحد مسکونی با دستور دکتر روحانی آغاز شد.
همچنین در این مراسم با دستور دکتر روحانی طرح‌های اقتصادی و فرهنگی استان تهران در بخش‌های مختلف مرتبط با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.
بر این اساس سالن ورزشی شهید کلهر باغستان شهریار سالن ورزشی ده عباس و چمن مصنوعی آپرین در اسلامشهر، زمین چمن مصنوعی الهیه در شهرستان بهارستان، سالن ورزشی گرمابسرد در دماوند، سالن ورزشی 15 خرداد ورامین و سالن ورزشی باقرشهر ری توسط وزارت ورزش و جوانان، هتل پنج ستاره ویستریا در شمیرانات، هتل آتانا در بهارستان، هتل سنتی نظامیه، اقامتگاه سنتی و هتل 2 ستاره روما مرکز تفریحی و سرگرمی ژوپیتر در تهران توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و افتتاح خط تولید یخچال فریزر و خط جدید تزریق امرسان، افتتاح طرح تولید پارچه‌های رومبلی و افتتاح طرح تولید دستگاه‌های تهویه صنعتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
افتتاح این طرح‌ها در استان تهران نزدیک به 2000 نفر اشتغالزایی دارد.
طرح اقدام ملی تولید مسکن براساس دستور رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌های کشور مبنی براینکه باید همه زمین‌های مازاد در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن واگذار شود، با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران تولید عقب ماندگی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش‌های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است.
رئیس‌جمهور: برای خدمت به مردم، ساعت نمی‌شناسیم
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی 110 هزار واحد مسکونی با تاکید بر اینکه اصول سیاست خارجی تغییر نکرده است، تعامل سازنده و گسترده با جهان را راهبرد دولت و نظام دانست و اظهارداشت: منطق روابط خارجی، امنیت و منافع ملی و حرکت در جهت آرمانهای انقلاب و عظمت ایران است و در این راستا آماده همکاری با جهان، منطقه و کشورهای دوست براساس اصول و مقررات هستیم.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه اصل برای ما امنیت و منافع ملی و همچنین پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در هر کجا که نیاز به مذاکره و دفاع باشد، انجام خواهیم داد و در برابر زورگویی می‌ایستیم، اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.
وی در ادامه با بیان اینکه آنچه در هفته‌های گذشته در مذاکرات با دنیا انجام دادیم و خواهیم داد، بر همین مبنا است، تصریح کرد: قدرت ایران، احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان، مسیر ما برای رسیدن به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای این هدف تولید ملی در راس امور است و اگر در کشور رونق تولید ایجاد شود، ما توانمند، قدرتمند و ثروتمندتر خواهیم شد و می‌توانیم از پیچ و خم این مسیر عبور نماییم.
دکتر روحانی با بیان اینکه دیپلماسی و سیاست خارجی یکی دیگر از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران است که در مذاکره با دیگران، منافع ملی و حقوق مردم تامین شود، تصریح کرد: آنهایی که تحریم را بر جمهوری اسلامی ایران روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، تحول در رفتار ما با آنان از توبه آنها آغاز می‌شود و باید به تعهدات و راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند، باز گردند و در خدمت منافع و امنیت جهان باشند و با احترام و تکریم متقابل انقلاب، نظام اسلامی و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رابطه ایران و آمریکا زمانی شاهد تحول مثبت خواهد بود که آمریکایی‌ها دست از تحریم بردارند و بر روی این مسیر غلط خود، خط بطلان بکشند، گفت: کلید تحولات مثبت در روابط دو کشور، در اختیار واشنگتن است تا در منطقه از امنیت برخوردار باشند و بتوانند با کشورهای منطقه روابط بهتری برقرار کنند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه ایران سلاح اتمی نسازد و این گفته ناصحیحی است، ادامه داد: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: این سیاست ما نه بخاطر اخم و سخنان شما، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات تصمیمات امنیت ملی و فتوای رهبر انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه تا اولین قدم ازسوی شما که همان رفع تحریم‌های غلط و ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشته نشود، این قفل باز نخواهد شد، گفت: در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود آورید و در نتیجه شرایط عوض می‌شود چرا که دولت دوازدهم براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با 5 قدرت دیگر جهانی، ادامه داد: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسائل و مشکلات از راه معقول هستیم.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم، تصریح کرد: اگر کسی تنها به دنبال عکس گرفتن با حسن روحانی باشد، این امکان‌نپذیر نیست، مگر آنکه از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند که در این صورت شرایط عوض خواهد شد.
دکتر روحانی احداث مسکن را اقدامی مهم و ضروری برای جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از زندگی مردم در داخل خانه است و مسکن به معنای محل سکون و آرامش است و اگر محیطی مناسب را نداشته باشد، دیگر نمی‌توان آن را مسکن نامید.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در دولت یازدهم از ابتدا تاکیدم بر احیای بافت فرسوده بود و اولویت اول دولت را بر بازآفرینی بافت فرسوده قرار دادم، چرا که امکانات و خدمات اولیه مانند آب، برق، گاز، خیابان و سایر مراکز خدماتی در این بافت‌ها وجود دارد و تنها باید در آن مسکن‌های جدید ایجاد کرد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه احیای بافت‌های فرسوده همچنان اولویت دولت است، گفت: باید احداث شهرهای جدید در مکانی مناسب با در نظر گرفتن تامین امکانات و دسترسی مناسب مد نظر قرار گیرد و در این راستا وزرا و مسئولان ذیربط و استانداران باید تلاش کنند تا بتوانیم شهری با معیارهای شاخص معماری جمهوری اسلامی ایران بسازیم تا نماد و تابلویی از معماری این دوران باشد.
دکتر روحانی آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را افتخارآمیز و برای مردم خوشحال‌کننده دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تلاش کنیم که تا پایان این دولت 900 هزار واحد مسکونی تکمیل و ساخته شود.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز قیمت زمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت مسکن را در بر دارد، سوداگری با زمین را از مهمترین عوامل گرانی مسکن دانست و تصریح کرد: برنامه دولت تامین زمین رایگان برای انبوه‌سازی مسکن است و اگر بتوانیم محلی مناسب برای ساخت مسکن را در اختیار مردم قرار دهیم دیگر کسی به دنبال تخریب مراتع و جنگل‌ها نخواهد رفت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی به عنوان تاکید مهم مقام معظم رهبری در سال جاری برعهده بخش مسکن به عنوان پیشران تولید است، گفت: مسکن علاوه بر اینکه بخشی از نیاز جامعه را برطرف می‌کند، موجب اشتغال سریع و رونق در جامعه می‌شود و امروز وظیفه ملی کمک به پیشران‌های تولید مانند مسکن است.