مذاکره از موضع اقتدار و مصلحت و پس از پذیرش شروط ایران اشکال ندارد

دکتر مصطفی کواکبیان در تذکری در صحن علنی مجلس گفت: بعضی از همکاران به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویا جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم، قرار است همین فردا با ترامپ ملاقات و مذاکره بکند، در حالی که واقعیت این نیست.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: بحث این است که شرط ما این است که تا وقتی آمریکایی‌ها به برجام برنگردند، هیچ گونه مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به واسطه‌ها و آنهایی که پیغام و پسغام می‌آورند هم گفته شده است که اول باید تحریم‌ها برداشته شده و امکان انتقال پول فراهم شود و به شرط‌های ما توجه بکنند .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما اگر از موضع اقتدار و مصلحت و حکمت و تدبیر باشد، مذاکره اشکال ندارد .


کواکبیان افزود: ضمن اینکه آقای روحانی هم کاملا در جهت فرامین رهبری حرکت می‌کند. اگر هم قرار است مذاکره‌ای صورت بگیرد حتما قبلش در سطوح عالی در شورای عالی امنیت ملی با هماهنگی رهبری این موضوع انجام بشود.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: لذا دوستانی که تذکر می‌دهند و علیه رئیس‌جمهور می‌خواهند در هفته دولت به جای تقدیر و خدا قوت، تضعیف بکنند، به آنان می‌گویم که یک مقدار صبوری پیشه کنند و حتما در سطح بالا این بحث با تدبیر‌هایی که مصلحت مملکت اقتضا می‌کند، حتما پیگیری می‌شود. چون بحث ساده‌ای نیست که ما فکر بکنیم که اگر فریاد بکشیم انجام نمی‌شود یا اگرسکوت کنیم انجام می‌شود.