جزئیات پرونده دو جاسوس موساد و یک نفوذی انگلیس

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در نهمین نشست خبری خود گفت: یک ماه قبل در حاشیه جلسه مسئولان قضایی خبری را در ارتباط با یکی از عناصر وابسته به انگلیس از وابستگان به «بریتیش کانسیل» اعلام کردم که آن موقع به لحاظ اینکه حکم قطعی نشده بود، اسم و مشخصات او را اعلام ننمودم؛ اما به مصداق مثل رایجی که می‌گوید «وقتی چوب را برمی‌داری گربه دزده فرار می‌کند» کسانی که وابسته به این فرد بودند، متوجه شدند و الان که حکم قطعی شده اعلام می‌نمایم که فرد مورد نظر «ارس امیری» بود که به واسطه ارتباط با «بریتیش کانسیل» و نفوذ فرهنگی در جامعه ما به ویژه از طریق هنر و اقدامات براندازانه‌ای که در این مسیر انجام می‌داد، مورد شناسایی قرار گرفت.
اسماعیلی افزود: این فرد در دادگاه انقلاب محاکمه و به تحمل 10 سال حبس، به علاوه دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده ، اخیرا حکم این عنصر وابسته در دادگاه به قطعیت رسیده است و الان در حال تحمل محکومیت است.
وی ادامه داد: فرد دیگری که محکومیت او را اعلام می‌کنم، «علی جوهری»، جاسوس رژیم صهیونیستی است که ارتباط با سرویس موساد در طی سالیان متمادی داشته و ملاقات‌های مختلف با عناصر وابسته به این سرویس در کشورهای سریلانکا، هند، تایلند، ماکائو، لائوس و کشورهای مختلف انجام داده و ارتباطات گسترده‌ای با سرویس موساد برقرار کرده است. این فرد حتی به سرزمین‌های اشغالی مسافرت داشته و مقدماتی برای اخذ تابعیت از این رژیم غاصب و غیرقانونی فراهم کرده بود و ماموریت پیدا کرده بود که اطلاعاتی را در حوزه‌های مختلف و به ویِژه در زمینه تونل‌سازی و اقدامات عمرانی کشور در حوزه فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به این سرویس بدهد که مورد شناسایی قرار گرفت و به تحمل 10 سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس بابت تحصیل مال نامشروع و استراد مبالغی که از سرویس جاسوسی اسرائیل گرفته بود، محکوم شده و در حال گذران محکومیت خود است.
سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: فرد بعدی، «انوشه آشوری» است که فردی دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است. این فرد نیز به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود، هم امکانات فراوانی از آن‌ها گرفته بود و هم اطلاعات زیادی را از کشور ما به این سرویس منتقل می‌کرد که این فرد هم مورد شناسایی قرار گرفت و به 10 سال حبس بابت جاسوسی، دو سال حبس بابت تحصیل مال نامشروع و استرداد 33 هزار یورو پول‌هایی که از او کشف شده بود به نفع دولت محکوم شد.


اسماعیلی ادامه داد: این‌ها بیانگر این است که امروز هم جریان جاسوسی و تروریسم با حمایت سرویس‌های بیگانه، در کشور فعال هستند؛ اما خوشبختانه اشراف اطلاعاتی ما، تسلط سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و دیگر مراجع امنیتی و اطلاعاتی کشور باعث عقیم ماندن توطئه‌های این افراد شد و عناصر خودفروخته یکی پس از دیگری توسط سربازان گمنام امام زمان‌(عج) شناسایی شده و محاکمه و محکوم می‌شوند؛ بدون اینکه توفیقی در رسیدن به اهداف مدنظر خودشان در کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
 آخرین وضعیت پرونده خودرویی‌ها
وی با اشاره به بازداشت دو نماینده مجلس در رابطه با موضوع خودرو گفت: پرونده در فرآیند رسیدگی قرار دارد. دادگاه یک جلسه را برگزار کرده و جلسات بعدی برگزار خواهد شد. این پرونده ناظر بر تحولات بازار خودرو و فروش خودرو و افزایش قیمت خودرو است.
سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت رئیس سابق ایران خودرو  بیان کرد: این پرونده در مراحل تحقیقات مقدماتی قرار دارد.
اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بازداشت یکی از مدیران ارشد دستگاه قضایی اظهار داشت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ۱۵ نفر بازداشتی دارد، ضمن اینکه مطالبی که از اعترافات منتسب به این افراد نقل شده، صحت ندارد.
تایید بازداشت رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر
وی با تایید خبر بازداشت رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: هم در نحوه واردات دارو و گران‌نمایی داروها و هم در رابطه با فروش داروهای وارداتی با ارز دولتی به نرخ ارز آزاد در بازار، موضوعاتی مطرح است. پرونده‌ای در این ارتباط تشکیل شده و افرادی بازداشت شده‌اند.
انگلیس و بی‌بی‌سی
دلش برای «مازیار ابراهیمی» نسوخته
سخنگوی قوه قضائیه درباره ورود دستگاه قضا به ماجرای «مازیار ابراهیمی» اظهارداشت: نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که ما باور کنیم که انگلیس خبیث و بی بی سی دلش به حال مردم ما نسوخته است. این فرد بعد از آزادی مدت‌ها در ایران بوده و به خارج رفته و برگشته است. اگر در مقطعی که در ایران بوده شکایتی علیه ضابطین طرح کرده و یا در آینده شکایتی از ضابطین داشته باشد، قوه قضائیه به شکایات برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی می‌کند. اما این فرد تا زمانی که در اینجا بوده ادعایی نداشته است و الان در خارج از کشور تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه مطالبی را عنوان می‌کند. خود این فرد هم بداند که انگلیس و بی‌بی‌سی دلسوز او نبوده و نخواهند بود.
توضیح درباره
پرونده رئیس سازمان خصوصی‌سازی
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام پرونده بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، گفت: نسبت به فرآیند خصوصی‌سازی از سابق، پرونده‌های متعددی مطرح شده بود. در دیدار نمایندگان مجلس با ریاست قوه قضائیه بیش  از 100 نماینده مجلس‌ نامه‌ای را امضا کردند و از رئیس قوه قضائیه تقاضا کردند این موضوع بررسی شود.
وی افزود: مردم و نمایندگان در مناطقی که صنایع واگذار شده  اعتراضاتی داشتند و در سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی و اراک و در دیدار با کارگران، آنها نسبت به نحوه واگذاری و بیکار شدنشان بعد از واگذاری اعتراضات فراوانی داشتند که این موارد ایجاب کرد موضوع خصوصی‌سازی به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. این پرونده ابعاد گسترد‌ه‌ای دارد و تلاش می‌شود نسبت به مواردی که ادعا شده است یکایک آن بررسی شود.‌