سران 3 قوه عراق: حمله به حشدالشعبی حمله به حاکمیت عراق است

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «برهم صالح» رئیس جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، شامگاه دوشنبه درباره اتفاقات اخیر در این کشور، جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست که در کاخ «السلام» بغداد برگزار شد و فرماندهان حشد الشعبی هم در آن حضور داشتند، رؤسای قوای سه گانه عراق تأکید کردند که حملات اخیر به «تیپ 45» سازمان «الحشد الشعبی»، به منزله تجاوز به حاکمیت عراق بوده است.
طبق بیانیه دفتر عبدالمهدی، حاضران در این نشست، گزارش نخست وزیر درباره انفجارهای اخیر در انبارهای سلاح حشد الشعبی را شنیدند.
شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که افراد حاضر در این نشست، بر اهمیت پیگیری اقدامات دولت در این خصوص تأکید و این حمله را که نقض آشکار حاکمیت عراق دانسته و آن را محکوم کردند.


در این نشست همچنین بر حمایت از اقدامات دولت در حمایت از حاکمیت عراق و افزایش توانمندی دفاعی این کشور که بتواند در برابر متجاوزان قدرت بازدارندگی ایجاد کند، تأکید کردند.
رؤسای قوای سه گانه عراق همچنین بر لزوم اتحاد ملی، دست در دست هم دادن برای حفظ امنیت و حاکمیت عراق تأکید و تصریح کردند که این شرایط بسیار حساس ایجاب می‌کند که در راستای حمایت از اتحاد مردم عراق، تلاش کنند.
دو پهپاد یکشنبه شب (سوم شهریور) به یک مقر حشد الشعبی در استان الانبار واقع در مجاورت مرز سوریه حمله کردند که به شهادت دو نیروی حشد و انهدام دو خودرو منجر شد.
نیروهای حشد نیز یکشنبه گذشته یک پایگاه آمریکایی را در شمال عراق، با دو موشک هدف قرار داده اند.
رژِیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر پنج بار نیروهای حشد در عراق را هدف قرار داده اند. نخست وزیر رژِیم صهیونیستی مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.