حملات پهپادی انصارالله به ریاض رسید

سرویس بین الملل جوان آنلاین: همچنین یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله گسترده‌ای با پهپاد‌های صماد۳ به هدف نظامی مهم در ریاض انجام داد تا انصارالله قدرت روزافزون تهاجمی خود را به رخ متجاوزان کشیده باشد و آینده‌ای تاریک برای سعودی‌ها تصویر کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان موشکی این کشور ۱۰ فروند موشک بالستیک مدل بدر ۱ را به سوی فرودگاه جیزان عربستان سعودی و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه شلیک کرد و در این عملیات ده‌ها تن از نیرو‌های عربستانی کشته و زخمی شدند.
یحیی سریع اظهار کرد: در عملیات گسترده یگان موشکی یمن آشیانه‌های جنگنده‌ها و هلی‌کوپتر‌های آپاچی در فرودگاه جیزان و همچنین دیگر پایگاه‌های نظامی موجود در این منطقه با دقت بالایی هدف قرار گرفتند. سریع تأکید کرد: یگان موشکی یمن از زمان آغاز حملات دشمن علیه این کشور بزرگ‌ترین عملیات خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک میان‌برد انجام داد. او تهدید کرد: در صورتی که عربستان به اقدامات خصمانه خود و نیز محاصره یمن ادامه دهد، عملیات‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تری را علیه این کشور آغاز خواهد کرد. یگان پهپادی یمن نیز بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داده و با استفاده از جنگنده‌های مدل قاصف K۲ آشیانه‌های جنگنده‌ها و برج مراقبت موجود در این پایگاه را بمباران کرد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: تکرار حمله انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد با هدف تعطیلی آن و فلج کامل پایگاه که مهم‌ترین پایگاه مورد استفاده ائتلاف عربی در عملیات‌هایش است، انجام گرفت. به گفته یحیی سریع، این نیرو‌ها همچنین با استفاده از پهپاد‌ها فرودگاه اب‌ها در عربستان را هدف قرار داده و برج مراقبت فرودگاه را بمباران کردند، همچنین این نیرو‌ها یک موشک بالستیک به سوی نجران شلیک کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی روز گذشته حمله گسترده‌ای با پهپاد‌های صماد۳ به هدف نظامی مهم در ریاض انجام داد.
یک پیمان‌شکن در لباس دوست


در بحبوحه درگیری‌ها میان نیرو‌های عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور دولت مستعفی و نیرو‌های شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات)، صالح الجبوانی، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن در گفتگو با شبکه «الیمن- إن» تصریح کرد: امارات نقش اشغالگر را در یمن ایفا می‌کند. الجبوانی در ادامه افزود: نقشه امارات برای یمن این است که یمن به کشوری تجزیه شده تبدیل شود و اجماع نظری در دولت مبنی بر ر‌ها کردن امارات وجود دارد. این وزیر یمنی همچنین خاطرنشان کرد: عربستان تا چند وقت پیش گزارش‌ها در خصوص جنوب کشور را از سازمان اطلاعات امارات دریافت می‌کرد، اما اکنون عربستان به لطف حضورش در این کشور، رویکرد خاص خودش را نسبت به تحولات جنوب دارد و دیگر چیزی به نام نقش واگذار شده به امارات جهت انجام مأموریت‌هایی در بخش‌های معینی در یمن وجود ندارد. الجبوانی تصریح کرد: نقش امارات عبارت از یک طرف پیمان‌شکن در لباس دوست است. امارات می‌خواهد بر منابع ثروت و سواحل یمن سیطره یابد. وی تأکید کرد که سه تلاش کودتا توسط امارات برای نابودی دولت [مستعفی]در جنوب یمن صورت گرفت و امارات از پوشش سیاسی دولت یمن برای اجرای طرح خود در جنوب این کشور سوءاستفاده کرده است. وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن تأکید کرد: امارات از زمانی که در چارچوب ائتلاف عربی تحت امر عربستان وارد یمن شد، «دستورکار‌های خاص» خود را داشته است و ما امیدواریم که ریاض موضع سرسخت‌تری را اتخاذ کند.
عقب‌نشینی نیرو‌های مورد حمایت امارات
نیرو‌های دولت مستعفی یمن روز دوشنبه نیز به پیشروی‌های خود در مناطق تحت سیطره نیرو‌های شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در استان شبوه در جنوب شرق یمن ادامه دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع نظامی گفتند، نیرو‌های دولت مستعفی یمن به سمت منطقه «مفرق الصعید» و منطقه «النقبه» پیشروی کرده و بعد از درگیری‌های محدودی با نیرو‌های شورای انتقالی بر این دو منطقه مسلط شدند.
نیرو‌های دولت مستعفی بر چندین منطقه از جمله «مرخه»، «السلف» در مسیر شهر «عتق» و شهرستان «بیحان» در غرب استان شبوه مسلط شدند. یک منبع نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: ارتش دولت مستعفی بر پادگان «الرمضه» در شهرستان «حبان» در شرق استان شبوه یکی از مهم‌ترین مواضع نیرو‌های نخبه شبوانیه مورد حمایت امارات مسلط شد. منابع محلی یمنی گفتند درپی پیشروی نیرو‌های دولت مستعفی یمن فرماندهی نیرو‌های اماراتی از مقر خود در بلحاف در استان شبوه عقب‌نشینی کرد و نیرو‌های ارتش دولت مستعفی بر عزان دومین شهر بزرگ شبوه و پایگاه‌ها و پادگان‌های وابسته به شورای انتقالی در عزان و دیگر مناطق استان تسلط یافتند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، فرماندهی نیرو‌های اماراتی از مقر خود در بلحاف در خلیج عدن که در آنجا یک بندر استراتژیک برای صادرات نفت و گاز قرار دارد، عقب‌نشینی کردند.