همراهی همگانی با دولت

بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفته دولت فرصتی برای تجلیل از شهدای گرانقدر شهید رجائی و شهید باهنر، دولتمردان طراز انقلاب اسلامی و قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران نظام اجرائی کشور است که همچنان با روحیه انقلابی و عملکرد جهادی در خدمت اسلام و انقلاب و مردم سلحشور ایران هستند و از تلاش و کوشش در راه خدمت به مردم ذره‌ای دریغ نورزیده‌اند.
هفته دولت این ‌بار در شرایطی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمنی غدار مواجه است و تا این مرحله توانسته شرارت‌های دشمن و مزدورانش را خنثی کرده و تلاش‌های آمریکا را عقیم سازد. نباید از نظر دور داشت که آمریکای ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران و تحمیل خواسته‌های وقیحانه‌اش از هیچ اقدامی فروگذار نکرده ولی دولت جمهوری اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی خود توانسته عملکرد خصمانه دشمن را به‌گونه‌ای خنثی و بی‌اثر سازد که هیچ‌یک از اهدافش محقق نشده و حتی متحدان آمریکا اصرار دارند که آمریکا بیهوده بر طبل تعارض با ایران می‌کوبد و فقط خود را در مقیاس جهانی منزوی ساخته است. این برای دولت جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران حوزه دیپلماسی افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود که با اتکا به حمایت‌های همه‌جانبه آحاد ملت و با هوشمندی توانسته‌اند توطئه‌های شبانه‌روزی دشمن را ناکام بگذارند.
در این میان باید از کسانی گلایه کرد که در چنین شرایط بغرنج و حساسی با عملکرد سوال‌برانگیز خود، عملاً آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. کسانی که در اوج تقابل ایران با دشمن غداری همچون آمریکا و زائده شرم‌آورش انگلیس، به عقده‌گشائی علیه دولت می‌پردازند، باید بدانند که از پشت به مردم خنجر می‌زنند و دقیقاً به زیان منافع ملی کشور عمل می‌کنند و رفتارشان به‌گونه‌ای است که به زیان امنیت ملی ایران تمام می‌شود. حساب انتقاد جداست و هرکس و هر رسانه‌ای حق دارد از دولت انتقاد کند و دولت نیز وظیفه دارد به انتقاد صحیح ترتیب اثر بدهد و درباره انتقادهای غیرمنصفانه شفاف‌سازی کند.


نکته بسیار مهم اینست که دولت و کلیت کشور درگیر یک جنگ اقتصادی نفس‌گیر با دشمنانی است که با اصل نظام مشکل دارند و با وقاحت کم‌نظیری تصریح می‌کنند که درصدد براندازی هستند و دیدیم که با گستاخی آرزو می‌کردند که این ملت سلحشور حتی چهلمین سالگرد انقلابش را هم شاهد نباشد. البته آنها چنین آرزوئی را به گور خواهند برد ولی هریک از ما در هر شرایط و موقعیتی که هستیم باید از خود بپرسیم برای رفع مخاطرات علیه نظام و کشور چه کرده‌ایم و چه انتظاراتی از ما می‌رود؟
متاسفانه در برخی موارد، کسانی که عملاً تیشه به ریشه انقلاب و نظام می‌زنند، مدعی هستند که قصد انتقاد دلسوزانه دارند ولی به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که دقیقاً به نفع دشمن تمام می‌شود و گویی در زمین دشمن و مطابق میل او عمل می‌کنند و تلاش‌های دلسوزان و معتمدین نظام را یکسره بر باد می‌دهند.
ای ‌کاش آنها که مواضع و کلامشان در این جماعت اثرگذار است، به گروهی که عملکرد تخریبی خود را به نفع انقلاب و نظام تلقی می‌کنند هشداری جدی بدهند و مانع سوءاستفاده دشمن از کارشکنی‌ها و خرابکاری این جماعت شوند.
هفته دولت فرصتی برای تامّل و تدبّر در این زمینه است که دولت متعلق به هیچ گروه و جناح خاصی نیست. دولت متعلق به همه مردم است و باید حمایت شود تا بتواند برای تامین و تضمین منافع ملی و با پشتوانه عظیم مردمی خود عقبه‌های سخت و سرنوشت‌ساز را پشت‌ سر بگذارد و دشمن را ناکام و دوستان را دلگرم و سرافراز کند.
سایر اخبار این روزنامه
دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومانی رئیس‌جمهور: افتخار می کنم که توسعه سریع روستاها از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است عزم ذوب آهن اصفهان برای تولید 3 میلیون تن محصولات فولادی در سال رونق تولید در مراسم افتتاح گسترده طرح‌های زیربنایی روستایی با حضور رئیس‌جمهور عنوان شد خدمات ویژه دولت به روستاها رئیس‌جمهور وزارت صنایع را نجات دهد بازتاب سخنان مهم سید حسن‌نصرالله و تهدید محکم صهیونیستها توسط وی *به انگیزه سالروز تولد حکیم زکریای رازی و روز داروسازی دارو فراوان، اما گرفتار شبکه توزیع بیمار وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی به مجلس معرفی شدند مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی: صندوق‌های غیر دولتی ارزانترین تسهیلات را برای بخش کشاورزی تامین می‌کنند در قالب الگوی جدید اشتغال‌زایی مبتنی بر اقتصاد مردمی بنیاد برکت توزیع 4 هزار دام سنگین درمناطق محروم سیستان و بلوچستان آغاز شد وزیر خارجه چین در یدار با ظریف مطرح کرد: عزم چین برای همکاری با ایران و جامعه جهانی برای حفظ برجام همراهی همگانی با دولت