جزئیات تخلف خودرویی ۲ نماینده مجلس


به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی با حضور در برنامه جهان آرا درخصوص چرایی دستگیری دو نماینده مجلس در رابطه با فساد در صنعت خودرو، اظهارداشت: از وقتی آقای رئیسی به قوه قضائیه آمده است اولویت کاری خود را رسیدگی به مسائلی که در کشور جنبه مجرمانه دارد قرار داده تا بدون جهت‌گیری‌های سیاسی و لحاظ سفارشات آنها را به سرانجام رساند.
 وی افزود: حوزه صنعت خودرو و مسایلی که در این چند سال در این حوزه به وجود آمده برای کشور بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی شود. این مورد اخیری که من اطلاع دارم گویا یک مجموعه‌ای 6 هزار خودرو خریداری می‌کند که 5 هزار آن را تحویل می‌گیرد و هزار دستگاه آن برای تحویل به مشکلاتی برخورد می‌کند که برای حل آن به یکی از نمایندگان مراجعه می‌کنند. آن نماینده هم این افراد را به دو تن از نمایندگان کمیسیون صنایع معرفی می‌کند که مراودات از همان‌جا شروع می‌شود.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه مدیرعامل وقت سایپا می‌گوید به من فشار آوردند و مجبور شدم آن هزار دستگاه را به صورت خاصی توزیع کنم یا در اختیار افرادی که پیگیر بودند بگذارم، گفت: بحث‌هایی هم در مورد خرید سکه و طلای آب شده توسط این دو‌نماینده مطرح است که باید در محکمه مطرح و مشخص شود. لذا فرقی نمی‌کند که من نماینده مجلس هستم یا چه مسئولیتی دارم، اگر خلافی مرتکب شدم باید به آن رسیدگی شود منتها عدالت باید رعایت شود ‌ و‌ افراط و‌ تفریط در این رابطه صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: با روندی که قوه قضائیه آغاز کرده‌امیدواریم اعتماد مردم به همه قوا بخصوص قوه قضائیه که یک سرمایه اجتماعی بزرگ است تقویت شود. موضوعی که درباره حضور این دونفر در مجلس اتفاق افتاد این بود که در مورد آنها تشدید قرار صورت گرفته و معنی آن این است که می‌بایست وثیقه بالاتری ارائه دهند که اول نتوانستند ولی بعد با ارائه وثیقه در جلسه مجلس هم حضور پیدا کردند. حاجی دلیگانی به مشکل اساسی در ساختار و نوع مدیریت دو شرکت خودرو سازی کشور‌اشاره کرد و افزود: اگر این دو شرکت‌ها دولتی بودند باید در یک چارچوب حرکتی می‌کردند و دستگاه‌های نظارتی از دیدگاه قوانین دولتی بر آنها نظارت می‌کردند. البته اینها از یارانه‌های ارزان قیمت استفاده و هرکجا به نفعشان باشد از نام دولت هم استفاده می‌کنند.