افتتاح صدها طرح عمرانی، صنعتی و فرهنگی در کشور به مناسبت هفته دولت

بخش خبر شهرستان: به مناسبت هفته دولت و ایام گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، صدها طرح عمرانی، صنعتی و فرهنگی در شهرهای مختلف کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. خبرهایی که در این رابطه به دست ما رسیده، ذیلاً از نظرتان می‌گذرد:
بهره‌برداری بیش از 158 طرح مخابراتی در گلستان
گرگان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیر مخابرات منطقه گلستان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از 158 طرح مخابراتی طی هفته دولت در سطح استان خبرداد.مهندس شهمرادی با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر گفت: این طرح‌ها که بمناسبت هفته دولت، حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی تمامی مدیران، کارکنان ومتخصصین مخابرات منطقه گلستان است، در حوزه‌های توسعه شبکه همراه اول،توسعه فیبرنوری وتقویت شبکه کابل،تقویت و توسعه شبکه انتقال وسیستم‌های مخابراتی و توسعه سوئیچ وسیستم‌های access در مناطق مختلف شهری و روستایی استان با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال قابل افتتاح و بهره‌برداری می‌باشد.
بهره‌برداری از 11 طرح عمرانی برق رسانی سمنان


سمنان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرتوزیع برق شهرستان سمنان از افتتاح 11 پروژه عمرانی برق رسانی در هفته دولت سال جاری با اعتبار 43 میلیارد و 682 میلیون ریال خبرداد.مهدی پاک طینت گفت: پروژه نصب یک دستگاه ترانس به ظرفیت 400 کیلوولت آمپر و احداث 650 متر شبکه فشارضعیف واقع در بلوار امین این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و 750 میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.وی به پروژه احداث 800 متر شبکه فشار متوسط هوایی و تجهیز دو ایستگاه هوایی در منطقه اعتضادیه به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال اشاره نمود.
بهره‌برداری از 11 طرح شرکت برق منطقه‌ای خراسان
مشهد-خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی:همزمان با هفته دولت 11 پروژه شرکت برق منطقه‌ای خراسان احداث و عملیات اجرایی 2 پروژه نیز آغاز می‌شود.مهندس ریاحی مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبراظهارداشت: در ایام هفته دولت 11 پروژه این شرکت با مجموع هزینه0 46 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری رسمی می‌باشدو عملیات اجرایی دو طرح نیز آغاز می‌شود.
بهره‌برداری و اجرای 60 طرح آب منطقه‌ای مازندران
ساری- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی:یخکشی از بهره‌برداری و اجرای 60 پروژه در قالب 18 طرح در هفته دولت سال جاری خبر داد. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری حدود 70 میلیارد تومانی دولت در اجرای این پروژه‌ها گفت: تلاش شد که اجرای هریک از آنها در کمتر از 2 سال به اتمام برسد. وی در پایان تاکید کرد تا پایان سال جاری، ده‌ها پروژه دیگر این شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از 2000 میلیارد ریال با حضور مقامات کشوری و یا استانی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
افتتاح 3 طرح بندری و تولیدی در آستارا
رشت- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: در دومین روز از هفته دولت، با حضور سرپرست استانداری گیلان 3 طرح بندری و تولیدی با هزینه 12.5 میلیارد تومان در شهرستان آستارا افتتاح شد.همزمان با دومین روز از هفته دولت، دو باب انبار سرپوشیده در اسکله بنادر و دریانوردی شهرستان آستارا به مساحت چهار هزار مترمربع با هدف نگهداری و ارائه خدمات لجستیکی و ارزش افزوده به انواع کالاهای عمومی و فله افتتاح شد.برای اجرای این پروژه 5 میلیارد تومان هزینه شده که زمینه اشتغال بیش از 20 نفر را فراهم نموده است.با بهره‌برداری از این دو انبار، مساحت انبارهای سرپوشیده در منطقه ویژه بندر آستارا از 6 هزار مترمربع به 10 هزار مترمربع افزایش می‌یابد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 8 طرح میراث فرهنگی استان سمنان
سمنان-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 8 پروژه در حوزه‌های میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری در هفته دولت در استان سمنان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.منان مهدی جمال افزود: در این هفته شش اقامتگاه بوم گردی در استان افتتاح می‌شود. وی گفت: سه اقامتگاه بوم‌گردی در مهدیشهر و سه اقامتگاه دیگر به ترتیب در میامی، گرمسار و دامغان افتتاح می‌شود.وی افزود: ایجاد و احیای خانه‌های بوم گردی موجب بازگرداندن حیات دوباره به روستاها،اشتغال پایدار درآن منطقه و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در استان خواهد شد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 76 طرح کشاورزی کرمانشاه
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: 76 طرح عمرانی و تسهیلاتی بخش کشاورزی با اعتبار 63 میلیارد و 983 میلیون تومان و اشتغالزایی 742 نفر در استان طی هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.نوربخش حاتمی اظهار کرد: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح 41 طرح عمرانی و 26 طرح تسهیلاتی است و 9 طرح تسهیلاتی نیز آماده کلنگ زنی است.وی افزود: طرح‌های افتتاحی در بخش کشاورزی استان شامل 41 طرح آب و خاک، 13 طرح مربوط به حوزه تولیدات دامی، هشت طرح تولیدات گیاهی و پنج طرح در حوزه صنایع کشاورزی است و 9 طرح نیز شامل طرح‌های تولیدات دامی و گیاهی طی هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.
افتتاح ‌720 طرح در استان یزد
یزد-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی با اهالی رسانه در اولین روز هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت از افتتاح 720 طرح و پروژه در استان با اعتبار دو هزار و 500 میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: علاوه بر بهره‌بردار‌ی از این طرح‌ها، در هفته دولت عملیات اجرایی 12 طرح جدید با اعتبار 262 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.وی افزود: درحال تغییر جهت‌گیریها‌ی گذشته در حوزه اشتغال استان هستیم ولی نباید انتظار داشت سیاست‌گذاری‌های اشتباه در سال‌های گذشته تنها در چند ماه دچار تغییر و تحول شود.
بهره‌برداری از یک هزار و734 طرح در استان اصفهان
اصفهان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: استاندار اصفهان با تبریک روز دولت خاطرنشان کرد: یک هزار 734 طرح در هفته دولت امسال بهره‌برداری و افتتاح می‌شود که حدود 60 درصد آنها را بخش خصوصی برعهده گرفته است.رضایی با بیان اینکه بی‌شک همکاری‌های بیشتر دولت و ملت با یکدیگر برای پیشرفت کشور و منطقه ضروری است، اظهارداشت: و در این رابطه باید از دل و جان مایه گذاشت.وی شایسته سالاری و توانمندسازی نیروها را از جمله موارد با اهمیت در استان اصفهان یاد کرد و گفت: برای مثال برخی اوقات در بدنه استانداری مجبوریم که نیروهایی بیرون از مجموعه بیاوریم زیرا نیروی انسانی به اندازه کافی در استانداری وجود ندارند و مجوز جذب هم صادر نشده است.
بهره‌برداری از 32 طرح عمرانی در جاسک
جاسک-خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی:بهره‌برداری از 32 طرح عمرانی با هزینه 491 میلیارد و 126 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در جاسک آغاز شد.فرماندار جاسک در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در این شهرستان گفت: طرح‌های عمرانی در حوزه خدماتی رفاهی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، انرژی و ورزشی است.رضا رادمهر افزود: کارخانه بسته‌بندی آب معدنی با هزینه 170 میلیارد ریال بخش خصوصی، نصب و راه‌اندازی سایت همراه اول در 15 روستا با هزینه 52 میلیارد و 500میلیون ریال و افتتاح مرغداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت در جاسک است.
افتتاح 7طرح مدیریت توزیع برق مرند
مرند - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با اولین روز از هفته دولت، هفت طرح مدیریت توزیع برق شهرستان مرند با حدود 29 میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.این طرح‌ها شامل پروژه زیرساخت مسکن مهر با هزینه بیش از 17 میلیارد ریال، طرح‌های برق رسانی با 3 میلیارد ریال و پروژه‌های توسعه روستایی به طول حدود 3 کیلومتر با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال در مرند بهره‌برداری شد. علاوه بر آن، طرح توسعه شهری و آسفالت به طول 4 کیلومتر با 2 میلیارد و 800 میلیون ریال و پروژه تعویض و جابجایی تیرهای شکسته به تعداد 30 اصله با 900 میلیون ریال در مرند افتتاح شد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 227 طرح گازرسانی در کرمانشاه
کرمانشاه- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افتتاح گازرسانی به 45 روستا و 76 واحد صنعتی و همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 106 روستای این استان طی هفته دولت خبر داد و گفت: اعتبار اولیه این تعداد طرح 95 میلیارد تومان است.سیروس شهبازی اظهار کرد: طرح‌های قابل افتتاح در بخش روستایی با اعتباری بیش از 17 میلیارد و 850 میلیون تومان است که در راستای محرومیت زدایی در روستاها، تعداد 2 هزار و 323 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
افتتاح9 طرح آبرسانی شهری در گلستان
گرگان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از افتتاح9 طرح در هفته دولت با اعتباری بالغ بر بیش از 15 میلیارد تومان خبر داد.مهندس " ابوالفضل رحیمی " اظهار داشت: این طرح‌ها که با حمایت‌های و پشتکار مثال‌زدنی مجموعه آب و فاضلاب استان به انجام رسیده است، شامل اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی شهر‌های استان، حفر و تجهیز 9 حلقه چاه در گرگان، گنبد، آق قلا، کردکوی، و کلاله در راستای تامین آب پایدار، راه‌اندازی مرکز تله متری تاسیسات آبرسانی شهر گرگان و نیز مطالعه و اجرای تاسیسات فاضلاب شهر علی آباد کتول می‌باشد .
26بهره مندی هزار خانوار در مازندران از طرحهای آبرسانی
ساری- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به افتتاح 7طرح آبرسانی با اعتبار 203 میلیارد ریال طی هفته دولت در راستای ارائه خدمات و افزایش رفاه مشترکین گفت: 26 هزار خانوار استان از مزایای این طرحها برخوردار می‌شوند.عبدالهی ضمن اعلام خبر بالا افزود: این طرحها شامل حفر و تجهیز 6 حلقه چاه با آبدهی 248 لیتر در ثانیه، احداث مخزن بتنی به ظرفیت ده هزار متر مکعب، اجرای 14هزار و 100 متر خط انتقال آب و احداث 5 هزار و 500 متر شبکه توزیع آب، 300 کیلو وات خط انتقال نیرو، 11هزار و 750 متر محوطه سازی و حصارکشی و 80 متر اتاقک چاه می‌باشد.
بهره‌برداری از پست سیار 20/132 کیلوولت مراغه2 توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان
تبریز- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همزمان با دومین روز از هفته دولت، پروژه پست سیار 20/132 کیلوولت مراغه2 (اوحدی) توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان به بهره‌برداری رسید. در آئین بهره‌برداری از این پروژه که در محل پست و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان مراغه برگزار شد، مقصود زاده مهدی، معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به اهمیت احداث این پروژه گفت: با افزایش میزان مصرف برق در بخش شمالی شهرستان مراغه و پرباری ترانسفورماتورهای اطراف این شهر، نیاز به تقویت شبکه و پاسخگویی به نیاز مشترکین جدید در بخشهای مختلف از جمله تولید، صنعت، کشاورزی و خانگی سبب شد تا این پست با قدرت 30 مگاولت آمپر در طول 14 ماه احداث گردد. وی با بیان اینکه این پست دارای 4 فیدر خروجی 20 کیلوولت برای توزیع نیروی برق برای مشترکین می‌باشد، هزینه کلی احداث پست را 75 میلیارد ریال اعلام کرد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 27 طرح عمرانی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی گلستان
گرگان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 27 طرح عمرانی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان همزمان با گرامیداشت هفته دولت خبر داد.حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: اجرای پل فلزی، زیرسازی و خیابان کشی، روشنایی معابرتکمیل خط انتقال برق 20 کیلو ولت و تکمیل بیس و آسفالت از پروژه‌های قابل افتتاح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان است. همچنین خط انتقال فاضلاب، کنترل، طراحی و تکمیل عملیات و ساخت مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا، تکمیل جدول هدایت آبهای سطحی و روشنایی معابر از طرح‌های قابل کلنگ زنی در این ایام است.
افتتاح ترمینال باربری فرودگاه اصفهان
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: معاون امور هماهنگی و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال گذشته نرخ بیکاری در استان اصفهان 14.1 درصد بود این میزان در مدت مشابه امسال به 10.7 درصد کاهش پیدا کرد. به گفته قاضی عسگر ترمینال باربری فرودگاه اصفهان تا روزهای آینده افتتاح خواهد شد و همچنین حوزه ریلی در استان اصفهان و همچنین قطار شهری با کمک شهرداری‌ها به طور ویژه از برنامه‌های اصلی قلمداد شده است.معاون استاندار اصفهان توسعه شهرک‌های علمی تحقیقاتی را با اهمیت دانست و ادامه داد: یک هزار و 470 میلیارد تومان گردش مالی در شهرک‌های علمی تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان انجام می‌شود و نشان می‌دهد که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر حجم بیشتری از سرمایه‌گذاری و گردش مالی را شاهد بود.
افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن گلستان
گرگان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی:مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بنیاد مسکن استان به مناسبت هفته دولت با 152 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.مهندس زمانی نژاد، ابراز داشت: در هفته دولت امسال تعداد 200 واحد مسکونی روستایی سیل زدگان با اعتبار 9 میلیارد تومان و همچنین 10 هزار و 300 واحد مسکونی روستایی و شهری که در در اثر طوفان و سیل خسارت دیده بودند با اعتبار 105 میلیارد تومان مرمت و تعمیر شدند و مالکان این واحدها هم‌اکنون در خانه‌های خود اسکان دارند.