بیشتر از 10 سال زندان برای مرضیه امیری

مرضیه امیری، روزنامه‌نگار و دانشجوی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران که در آخرین همکاری رسانه‌ای خود برای «شرق» می‌نوشت، با حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، به ۱۰ سال و 6 ماه زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد.
امیری در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بود و دادگاه این حکم سنگین را به جرم اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی صادر کرده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مرضیه امیری ۲۲ مردادماه گذشته برگزار شد. همچنین کیفرخواست او در تاریخ ۱۲ تیرماه به او ابلاغ شده بود. طبق گفته رسانه‌ها، سمیرا امیری خواهر خانم امیری در توئیتر خود نوشته است: «مرضیه به ۱۴۸ ضربه شلاق و مجموعا ده سال و نیم زندان محکوم شد که شش سال از آن قابل اجرا است».
مرضیه امیری در جریان بازداشت خود از اردیبهشت‌ماه گذشته که در جریان تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شکل گرفته بود، بازداشت موقت، زندانی شدن در اوین، دچار شدن به حمله صرع و مخالفت دادگاه برای قبول قرار وثیقه و آزادی موقت را تجربه کرد.


مرضیه امیری در حالی این شرایط را تجربه کرده است که در یک تجمع مسالمت‌آمیز مشارکت غیرمثمر داشته و از دستگاه قضا که مبارزه با فساد‌های نهادینه را در دستور کار خود قرار داده است و رویکرد کنونی مطلوب آن مورد تحسین همگان قرار گرفته است، انتظار صادر کردن این حکم کمی دور از انتظار بود.
مدتی است که جمع بزرگی از جامعه روزنامه‌نگاران ایران آزادی مرضیه امیری و نیز مسعود کاظمی، دیگر روزنامه‌نگار زندانی را مطالبه می‌کردند که خبر زندان طولانی‌مدت امیری منتشر شد.
سایر اخبار این روزنامه
سالانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگر ساختمانی در ایران می‌میرند تنهاجایی که کارگران اول شدند اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با «همدلی» از علل خروج عبدالله ناصری و محمدرضا خاتمی می گوید: اصول‌گرایان باید بدانند که در صورت حذف اصلاح‌طلبان باید با براندازان و سلطنت طلبان دست و پنجه نرم کنند سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «همدلی»: زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح کمپین‌های اجتماعی وجود ندارد شرکت‌های دارای هدف و فلسفه، مشتری‌مدار هستند روحانی در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل: با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود بعد از بازداشت مدیران خودروسازی و2 نماینده مجلس، طرح استیضاح وزیر صمت کلید خورد محمدرضا منصوری قبل از قوه قضائیه، باید مجلس اوضاع بازار خودرو را ساماندهی کند بیشتر از 10 سال زندان برای مرضیه امیری محمدرضا منصوری قبل از قوه قضائیه، باید مجلس اوضاع بازار خودرو را ساماندهی کند کلامی با پزشکان محترم بازآفرینی میدان توپخانه، پاسداشت مواریث گذشته