اکثریت آمریکایی‌ها خواهان رفتن ترامپ هستند اما نه با استیضاح

براساس نظرسنجی صورت گرفته، اکثریت مردم آمریکا می‌خواهند یک رئیس‌جمهور جدید وارد کاخ سفید شود اما 59 درصد هم می‌گویند، ترامپ نباید استیضاح شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، 57 درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی که توسط دانشگاه "مون‌موس" انجام شد، گفتند که زمان آن رسیده تا یک رئیس جمهوری جدید برای آمریکا انتخاب شود. اما تنها 35 درصد گفتند که ترامپ باید استیضاح شود.
براساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد، حامیان دموکرات‌ها به اتفاق – 72 درصد - موافق استیضاح هستند. تنها 39 درصد از حامیان مستقل‌ها و هشت درصد از جمهوری خواهان موافق این روند هستند.
از آغاز روند انجام نظرسنجی و مطرح شدن استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تیر 1396، میزان حمایت از استیضاح بین 35 و 42 درصد بوده است.


اوایل ماه جاری میلادی، جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که روند رسمی استیضاح ترامپ را آغاز کرده و درحال جمع‌آوری شواهدی است تا بعدا در سال جاری میلادی تصمیم بگیرد آیا به مفاد این روند رای داده می‌شود یا خیر. حدود 130 تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موافق روند استیضاح هستند.
از 59 درصد از آمریکایی که گفتند از استیضاح رسمی حمایت نمی‌کنند، 27 درصد گفتند علت این عدم حمایت این است که فکر می‌کنند ترامپ کار نادرستی انجام نداده است. همچنین 13 درصد گفتند، روند استیضاح طرفداری از یک "اقدام موهوم" است.
براساس این نظرسنجی، تنها 20 درصد از شرکت کنندگان گفته اگر مجلس نمایندگان آمریکا مفاد استیضاح را تایید کند، سنا به برکناری ترامپ رای می‌دهد. برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا دو سوم سنا نیاز است که اکنون تحت کنترل جمهوری خواهان است.
همچنین حدود 31 درصد گفتند، روند استیضاح بدون محکوم کردن ترامپ تنها وی را در موقعیت قوی‌تر برای انتخاب مجدد قرار می‌دهد. تنها 23 درصد هم گفتند که چنین نتیجه‌ای ترامپ را در یک موضع ضعیف‌تر قرار می‌دهد و 36 درصد هم گفتند که روند استیضاح نتیجه‌ای چشمگیر ندارد.
تنها 39 درصد هم گفتند که ترامپ باید سال آتی میلادی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.
این نظرسنجی در بازه زمانی 25 تا 29 مرداد و از طریق تلفن و با حضور 800 آمریکایی انجام شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی در هشت ماه گذشته 40 درصد تقویت شده است تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمانهای بلند امام خمینی(ره) دکتر ظریف در گفتگو با شبکه "فرانس 24": آمریکا تروریسم اقتصادی را متوقف کند می‌تواند به میز مذاکره برگردد رسوایی فساد و رانت در زیر مجموعه وزارت صمت وزیر صنعت استعفا بدهد با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب حجت‌الاسلام رمضانی به‌عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اکثریت آمریکایی‌ها خواهان رفتن ترامپ هستند اما نه با استیضاح حمله پهپادی گسترده انصارالله یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان اعتراضات گسترده مردمی در فرانسه علیه نشست جی 7 اولین «سوگواره حماسی اربعین» برگزار می‌شود کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری از هشت ماه به چهار ماه استقرار بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهرستان اقلید آئین‌نامه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی ابلاغ شد عواقب تصمیمات خلق‌الساعه ترامپ