هشدار شدیداللحن گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا

گردانهای حزب‌الله عراق به شدت به آمریکا درباره هر گونه حمله جدید به مواضع حشد شعبی عراق هشدار داد و از پاسخ کوبنده به این یورشها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردانهای حزب‌الله عراق اعلام کرد: ما آمریکایی‌ها را مسئول هدف قرار گرفتن مواضع نظامی در عراق می‌دانیم. می‌دانیم که آمریکایی‌ها درحال برنامه‌ریزی حملات دیگر به شکل مستقیم یا به دست صهیونیستها هستند.
گردانهای حزب‌الله عراق بیان کرد: بعید نیست که آمریکایی‌ها برای عملیات ترور رزمندگان و شخصیت‌های ملی عراق برنامه‌ریزی کنند. به دشمن آمریکایی هشدار نهایی می‌دهیم که هر گونه حمله جدید تبعات و واکنش کوبنده‌ای به دنبال خواهد داشت. خطاب به آمریکایی‌ها می‌گوییم که دژهای شما از شما محافظت نخواهد کرد و همه مواضع شما در تیررس موشکهای ماست. اگر رویارویی شروع شود جز با بیرون کردن شما از منطقه به شکل نهایی تمام نخواهد شد.
حشدالشعبی عراق یک هواپیمای جاسوسی را سرنگون کرد


ازسوی دیگر سازمان حشد الشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن و سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی ناشناس خبر داد.
سازمان حشد الشعبی در بیانیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرده، اعلام کرده است که پدافند هوایی این سازمان یک پرنده شناسایی ناشناس را حین پرواز بر فراز مقر تیپ 12 خود (واقع در کمربند بغداد) پس از شناسایی، منهدم کرد.
در بیانیه حشد الشعبی همچنین آمده است: «پدافند هوایی حشد الشعبی، ماموریت هواپیمای دشمن را ناتمام گذاشت.»
تا کنون جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر نشده، اما پیش از این جانشین فرماندهی حشدالشعبی نسبت به پرواز هرگونه هواپیماهای ناشناس بر فراز مقرها و انبارهای مهمات هشدار داده بود.
نماینده مجلس عراق: ورود اسرائیل به حریم هوایی عراق به مثابه اعلام جنگ ضد عراق است
ازسوی دیگر احمد الاسدی نماینده مجلس عراق اعلام کرد که ورود رژیم صهیونیستی به حریم هوایی عراق به مثابه اعلام جنگ ضد عراق است.
وی افزود: سکوت درباره تجاوز، موضع عقلانی نیست و عقلانیت و واقع بینی سیاسی اقتضا می‌کند که از همه گزینه‌های دیپلماتیک استفاده شود. باید تحرک بین‌المللی برای دفاع از حاکمیت عراق که ازسوی اسرائیل و متحدان آن نقض می‌شود، انجام شود.
الاسدی بیان کرد: تحرک عربی و بین‌المللی و منطقه‌ای باید انجام شود و علیه هدف قرار گرفتن حریم هوایی وامکانات نظامی خود باید دست به اعتراض بزنیم.
وی گفت: گزینه پاسخ و واکنش نشان دادن به این حملات باقی و برقرار است زیرا آنها جنگ را خواستند باید به این جنگ طلبی و اعلام جنگ واکنش کوبنده‌ای داده شود و وظیفه شرعی و ملی آنرا ایجاب می‌کند که جنگی که علیه ما به راه انداخته‌اند با واکنش روبرو شود.
ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش جانشین خود را معرفی کرده است
ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش رهبری این گروه را به یکی از مریدان سابق صدام واگذاره کرده که به «استاد» مشهور است.
هر چند خبرگزاری اعماق که خبرگزاری گروه داعش است نوشته است، بغدادی که پنهان است درحال بازسازی این گروه است، عبدالله قرداش مسئول نظارت این گروه گماشته است.
قرداش افسر سابق ارتش صدام است و یکی از چهره‌های نزدیک به بغدادی میباشد، او قبلا توسط نیروهای آمریکایی به دلیل ارتباط داشتند با گروه القاعده در بصره زندانی شد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح 25 طرح فرودگاهی در هفته دولت استانداری تهران: تمامی مسکن‌های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می‌شوند با دستور رئیس‌جمهور انجام شد؛ رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی پیشرفته باور 373 وزیر ارتباطات: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست سخنگوی قوه قضاییه بازداشت 2 نماینده مجلس را تایید کرد رایزنی برجامی وزیر خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس ظریف: گفتگوی سازنده‌ای با مکرون داشتم،رایزنی‌های دو کشور ادامه خواهد داشت جای خالی شایسته‌سالاری هشدار شدیداللحن گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا تسلط ارتش سوریه بر 100 شهرک و روستا در حومه حماه و ادلب با حضور رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور: افتتاح طرح توسعه بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری برنده و بازنده‌های بحران نفتکش‌ها دکتر جهانگیری درمراسم افتتاح طرح‌های ورزشی، خدماتی استان مازندران: اجرای صد‌ها پروژه ملی و منطقه‌ای در شرایط تحریمی بی‌سابقه است طرح عرضه مستقیم گوشت قرمز از امروز آغاز می‌شود