حشدالشعبی: حمله به پایگاه «بلد» کار آمریکاست /پاسخ ما دندان‌شکن خواهد بود

«گردان‌های حزب‌الله» عراق از زیر‌شاخه‌های حشد‌الشعبی عراق، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تعرض به پایگاه های نیروهای حشد الشعبی، کار آمریکا است. طی یک ماه گذشته‌، چهار بار پایگاه های حشدالشعبی هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
در این  بیانیه آمده است: بعد از پایان مقابله با داعش، آمریکا وارد مرحله حمله مستقیم به مراکز و پایگاه های حشد الشعبی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس،  حزب‌الله عراق تأکید کرد: ما آمریکا را مسئول حمله به مقرهای نظامی می‌دانیم و اطلاع داریم که آنها حملات دیگر را نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.
در این بیانیه آمده است که آمریکایی‌ها در عراق برخی از «مزدورهای محلی» را به خدمت گرفته‌اند و از طریق آنها، در مورد مقرهای نظامی اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.


این گروه زیر مجموعه سازمان حشد الشعبی احتمال داد که «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها» در آینده دست به انجام حملاتی علیه عتبات عالیات و شخصیت‌های ملی معروف بزنند.
حزب‌الله در این بیانیه «آخرین هشدار» را به آمریکا داد و تأکید کرد که هرگونه حمله و تعرض جدید به مقرهای عراقی، «پاسخ دندان‌شکن» حشد الشعبی را در پی خواهد داشت.
سه‌ شنبه هفته قبل پایگاه «بلد» در جنوب استان صلاح الدین دچار حریق شد و یک انبار مهمات حشدالشعبی که در مجاورت آن قرار داشت، در آتش سوخت. پیش از آن نیز پایگاه بسیج مردمی در حومه بغداد دچار حادثه مشابه شده بود.
در پی این حوادث،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِیم صهیونیستی، به‌طور تلویحی اعلام کرد که حملات فوق، کار اسرائیل بوده است.
دو مقام ارشد آمریکایی هم  پنجشنبه به روزنامه «نیویورک تایمز» گفتند که طی روزهای اخیر اسرائیل چندین بار علیه انبارهای تسلیحاتی و زاغه‌های مهمات در عراق حملات هوایی انجام داده است.
سرنگونی پهپاد جاسوسی
حشد الشعبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای شناسایی را بر فراز یکی از مقرهای خود در نزدیک بغداد هدف قرار داده است.
شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق، اعلام کرد که پدافند هوایی حشد الشعبی این پرنده ناشناس را حین پرواز بر فراز مقر تیپ ۱۲ خود (واقع در کمربند بغداد) هدف قرار داده و منهدم کرده است.
در بیانیه حشد‌الشعبی همچنین آمده است: پدافند هوایی حشد‌الشعبی، مأموریت هواپیمای دشمن را ناتمام گذاشت.
این اقدام نیروهای حشد‌الشعبی بعد از هشدار «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده این نیروها درباره پرواز هرگونه هواپیماهای ناشناس بر فراز مقرها و انبارهای مهمات صورت گرفته است.