متخلفان تمام بخش‌ها شناسایی شوند

خبر بازداشت و دستگیری مدیرعامل ایران‌خودرو به خاطر گرانی سرخود قیمت‌ها و ممنوع‌الخروجی مدیرعامل سایپا به خاطر شکایت مشتریان که قطعا از خودرویشان نارضایتی داشتند این روزها دهان به دهان می‌چرخد. برخورد با فرد متخلف در هر مقامی که می‌خواهد باشد اقدام درست و مفیدی است و در تمام دنیا هم برخورد با عواملی که تخلف داشته باشند مرسوم است.
اگر کسی که خلاف کرده و دستبرد به بیت‌المال داشته باید به تخلفش رسیدگی شود. اما در بحث گرانی قیمت خودرو نباید تنها گریبان خودروساز را گرفت. حالا که موجی از برخوردها با متخلفان شروع شده باید با قطعه‌سازان، صنایع شیمیایی و برق و لوازم خانگی و هر بخشی که موج‌سواری کرده و سرخود قیمت‌ها را بالا برده‌اند برخورد شود، چون اینها مجموعه‌هایی هستند که باهم در ارتباط هستند.
البته در یک‌سال گذشته به خاطر گرانی ارز قیمت سایر بخش‌ها نیز بالا رفت. در صنایع لبنی مشاهده کردیم قیمت‌ها مرتب بالا رفت و طی سه سال رشد زیاد قیمتی را به همراه داشت تا جایی که بخش عمده‌ای از علت ماجرا به گرانی ارز برمی گردد. وقتی قیمت ارز بالا می‌رود و از 3500 تومان به 15 هزار تومان می‌رسد بر تمامی بخش‌ها از جمله بخش خودروسازی تاثیر می‌گذارد. اما اگر کسی تخلف کند و خارج از روال گرانی، خود بر قیمت‌ها بیفزاید خلافی صورت داده که باید در دادگاه صالحه بررسی شود.
به نظر می‌رسد مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف باید ادامه پیدا کند و مسئولان جلو موج گرانی را بگیرند. کار گران کردن اجناس بدون هیچ ضابطه وکنترلی مشمول برخورد تعزیرات است و دولت و مسئولین باید به این مسئله رسیدگی کنند و تنها محدود به بخش خودرو نشود. مردم از این مسئله استقبال می‌کنند و خواستار مجازات خاطیان در تمامی حوزه‌ها و حتی حوزه‌ای که باعث گرانی ارز شد هستند. شناسایی متخلفان تمام بخش‌ها و برخورد عادلانه با آنها الزامی است.