حج لاکچری،کیک مرموز و گربه بزرگمهر!

 
 مثل هفته های پیش، در پایان این هفته هم هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید
 و پرکاربرد در شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی را در این ستون باهم مرور می کنیم.

 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا


عید غدیرخم: دیدن این مقاله در پربازدیدهای این هفته دور از انتظار نبود. در این مقاله مطالبی درباره مکان غدیرخم و واقعه ای را که در آن اتفاق افتاده می‌خوانیم.
محمد یزدی و صادق لاریجانی: انتقاد آیت ا... یزدی به آیت ا... لاریجانی و نامه سرگشاده آملی لاریجانی به آیت ا...یزدی باعث شد نه تنها نام این دو در بین پر بازدید های ویکی پدیا باشد که در فضای مجازی و رسانه ها هم نام این دو در چند روز اخیر بسیار دیده و شنیده شد.
گرینلند: این جزیره جایی نیست که در یک روز معمولی حتی نامش در رسانه ها ذکر شود اما گزارش وال استریت ژورنال درباره تمایل ترامپ به خرید گرینلند باعث شد بسیاری برای به دست آوردن اطلاعاتی از این جزیره به سراغ آن در ویکی پدیا بروند.هر چند دانمارک به این درخواست ترامپ جواب رد داد.
نوه آیت ‌ا... بروجردی: سخنان آیت ‌ا... یزدی درباره  ماجرای مرجع شدن سید محمد جواد طباطبایی بروجردی، نوه آیت ‌ا... بروجردی  و مخالفت با این مسئله باعث شد نام نوه آیت ا... در ویکی پدیا پر بازدید شود.
غلامعلی بسکی:  دکتر بسکی، پزشک، هوادار محیط زیست و مؤسس بیمارستان بسکی در گنبدکاووس که به پدر طبیعت هم مشهور بود 23 مرداد امسال از دنیا رفت و باعث شد مقاله ای که به معرفی دکتر بسکی می پردازد در ویکی پدیا پربازدید شود.
این هفته هم یک مقاله غیر اخلاقی را در فهرست داریم که نسبت به هفته های گذشته پربازدیدتر شده بود!
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
گربه بزرگمهر حسین پور: خبر مرگ گربه حسین پور و واکنش سلبریتی ها به آن که رسانه های مختلف به آن پرداختند و مورد انتقاد کاربران فضای مجازی هم قرار گرفت. این واژه ها را پر جست و جو کرد.
اعمال روز عید غدیر: بسیاری از هموطنان برای بهره‌برداری بیشتر از عید غدیر به دنبال اعمال ویژه  این روز در گوگل گشتند.
ازدواج سوگل طهماسبی: علاقه مردم به زندگی خصوصی بازیگرها باعث شد بعد از انتشار عکس هایی از مراسم عروسی سوگل طهماسبی در صفحه اینستاگرام این بازیگر، بسیاری از کاربران برای دیدن عکس های بیشتر به جست وجوی این واژه در گوگل بپردازند.
سگ کشی شهرداری: بعد از انتشار فیلم دلخراشی که در ابتدای هفته در فضای مجازی از سگ کشی پیمانکار شهرداری با اسید منتشر شد عده ای از فعالان حقوق حیوانات روبه روی شهرداری تهران دست به تجمع زدند.
کیک: هیچ دلیلی برای پر جست وجو شدن این واژه پیدا نکردیم اما گمان می رود گرانی شیرینی و کیک باعث شده تا بسیاری از خانواده ها برای تهیه کیک در خانه برای اعیاد گذشته و نیاز روزانه، این واژه را به فهرست پر جست‌وجوترین ها اضافه کنند.
دو مورد بعدی پر جست وجوهای گوگل مربوط به دو فیلم غیر اخلاقی از استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس و استاندار سابق یکی از استان های کشور بود.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. با هزینه طراحی صندوق عقب 206 چه کارهایی ...
(3.47 میلیون بازدید در 531 کانال، تاریخ انتشار:27/5)
2. موبایل باز هم ارزان می شود به گفته فعالان بازار قیمت گوشی های برند سامسونگ دست کم 500 هزار تومان ارزان تر شده و ...
(3.37 میلیون بازدید در 935 کانال، تاریخ انتشار: 28/5)
3. شرایط بیمه و دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه دار قائم مقام سازمان تامین ...
(3.08 میلیون در ۱۳۸۲ کانال، تاریخ انتشار: 28/5)
4. اتاق رو به کعبه شبی 300 میلیون تومان ...
(3.02 میلیون بازدید در 1244 کانال، تاریخ انتشار: 24/5)
5. هزینه ثبت نام اربعین اعلام شد
(2.85 میلیون بازدید در 967 کانال، تاریخ انتشار: 27/5)
6. هاشم یکه زارع برکنار می شود بازداشت دو مدیر ایران خودرو برای مطالعه جزئیات ...
(2.81 میلیون بازدید در 982 کانال، تاریخ انتشار: 28/5)
7. یارانه 45500 تومانی مرداد امشب واریز می شود بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی ...
(2.77 میلیون بازدید در 1516 کانال، تاریخ انتشار: 26/5)
 
7 هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه
#غدیری_ام، #عید_بیعت و #فقط_به_عشق_علی: این سه هشتگ در هفته اخیر داغ ترین هشتگ ها در توئیتر بود که هر سه برای ترویج، تبریک و عرض ارادت به محضر امیر مومنان در ایام عید غدیر استفاده شده است.
#سگ_کشی: کاربران توئیتر در حمایت از حقوق حیوانات و اعتراض به فیلم منتشر شده از کشتن سگ ها با اسید توسط پیمانکار شهرداری این توئیت را داغ کردند.
#سنگ_ بی_تدبیری: این هشتگ در انتقاد به دولت درباره سنگ هایی است که برخی از مسئولان پیش پای کارآفرینان قرار می دهند. در برخی موارد هم از بی تدبیری هایی گفته شده که به جای افزایش تولید داخل، افزایش واردات را شاهد بوده ایم.
#آمیراحمدتقوی: میراحمد تقوی یکی از تأثیر گذارترین شخصیت‌های کهگیلویه و بویر احمد طی 50سال اخیر بوده که در 24 مرداد امسال در 96 سالگی از دنیا رفت. کاربران زیادی به پاس قدردانی از این عالم هشتگ #آمیراحمدتقوی را داغ کردند.
 یکی دیگر از هشتگ هایی که هر از چندی داغ می شود  و در ترند های این هفته نیز بود مربوط به گروه ری استارت و حامیان مجری فراری است که با کمک روبات ها در داغ های
 این هفته توئیتر قرار گرفت.