روسیه خواستار پایان سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شد

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل، خواستار پایان دادن به سیاست تحریم و تهدید آمریکا علیه ایران شد و گفت که نمی‌توان خواستار مذاکره با تهران بود و همزمان، با اعمال تحریم و تحریک آنها را دور کرد.
دیمیتری پولیانسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع صلح و امنیت بین الملی با تمرکز بر چالش‌های خاورمیانه برگزار شد، خطاب به وزیر خارجه آمریکا افزود: آقای پومپئو، ما خیلی با دقت به صحبت‌های شما گوش فرا دادیم، حتی از همکارانم خواستم کلمه به کلمه را دقت کنند، زیرا واقعاً خیلی به گفتار شما بستگی دارد.
وی ادامه داد: معلوم شد که شما از کلمات زیادی استفاده کرده اید که دارای مفهوم منفی هستند. "چالش"، "مهار"، "درگیری"، "رژیم"، "محدودیت"، "مخالفت"، "تهدید".
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: تنها یک بار از کلمه "همکاری" استفاده کردید و سپس در متن "ائتلاف علیه ایران" هرگز از کلمه "گفت‌وگو" استفاده نکردید. از دیدگاه ما، این دو کلمه و این دو مفهوم هستند که در مرکز هر تلاش دیپلماتیک قرار دارند.


پولیانسکی با بیان اینکه همچنین متوجه شدیم که درباره خلیج فارس بسیار و عاطفی صحبت کردید، اظهار کرد: ما هم از وضعیت این منطقه بسیار نگران هستیم. تنها تفاوت این است که شما در ابتدا ائتلافی علیه ایران ایجاد کرده و این کشور را به اصلی‌ترین و تقریباً تنها منبع مشکلات و نوعی "امپراتوری شر" تبدیل می‌کنید.
وی با تاکید بر اینکه تنش‌های اخیر در خلیج فارس از نظر روسیه تصنعی ایجاد و پمپاژ شد، افزود: تلاش کنند تا از روش‌های سیاسی و دیپلماتیک، تنش‌ها را کاهش دهند و مشکلات خود را حل کنند. این امر حاکی از آن است که قبل از هر چیز باید اولتیماتوم، تحریم و تهدیدات برداشته شود..
پولیانسکی افزود: ما همیشه اعتقاد داشته‌ایم که مذاکرات در هر شرایطی ممکن است، به شرط آنکه طرفها مایل باشند براساس اصول حقوق بین الملل، عمل دیپلماتیک و کرامت، آنها را با احترام متقابل انجام دهند.
وی تصریح کرد:ما همچون اکثر قریب به اتفاق کشورهای منطقه نمی‌توانیم خشنود باشیم، هنگامی که خواستار نشستن ایران در میز مذاکره هستیم با تحریکات مستقیم و تحریم‌های شدید، آنها را دور کنیم.
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد:با چنین رویکردی به سختی میتوان انتظار داشت پاسخی از طرف ایرانی داشته باشید.مستقیم میخواهم بگویم:ما این منطق را نمی‌بینیم که همکاران آمریکایی ما با نقض قطعنامه2231 شورای امنیت،اکنون ازایران میخواهند که بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات راآغاز کنند.
پولیانسکی خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن اینکه 80 درصد تجارت ایران تحت تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا قرار دارد، غیرممکن است.
وی با انتقاد از عملکرد آمریکا در نقض قطعنامه 2231 افزود: در واقع آمریکا با نادیده گرفتن تعدادی از قوانین بین المللی، کشورهایی که به دنبال اجرای قطعنامه 2231 هستند را مجازات می‌کند.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: حتی با وجود این شرایط دشوار، ما برای متقاعد کردن همکاران ایرانی و آمریکایی که باید از موقعیت خطرناک دور شویم، حل اختلافات را از طریق گفت وگوی متمدنانه آغاز کنیم و به سیاست اولتیماتوم، تحریم‌ها و باج گیری پایان دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
شکار پهپاد آمریکا در آسمان یمن رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت: توجه کامل مسئولان به تولید داخلی، کلید اصلی حل مشکلات است وزیر امور خارجه: ایران به تجارت‌ با هر کشوری که بخواهد ادامه می‌دهد در نشست شورای امنیت مطرح شد تاکید دبیرکل سازمان ملل و انگلیس بر ضرورت حفظ برجام اخبار کوتاه اقتصادی لغو سفر ترامپ به دانمارک در پی مخالفت «کپنهاگ» با پیشنهاد فروش «گرینلند» به آمریکا در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن؛ ساخت150هزار واحد مسکونی به دستور روحانی از هفته آینده آغاز می‌شود روسیه خواستار پایان سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شد رئیس قوه قضاییه درگذشت داماد آیت‌الله امینی را تسلیت گفت با حکم رئیس جمهور «مونسان» سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی شد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران در مازندران راه‌اندازی شد رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ ابلاغ شیوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان «مشق مهر » طرحی برای حمایت از کودکان کار تحلیل سیاسی هفته