شکار پهپاد آمریکا در آسمان یمن

جنبش انصارالله یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع "ام کیو 9" در حریم هوایی‌ استان "ذمار" واقع در جنوب صنعاء خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) موفق شدند یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع "ام کیو 9" را در حین پرواز بر فراز آسمان استان "ذمار" واقع در جنوب صنعاء با شلیک موشکی با دقت بالا رهگیری و سرنگون کنند.
این پهپاد از بزرگترین و جدیدترین مدل‌های پهپادهای جنگنده با تکنولوژی بالا بود. پهپاد "ام کیو 9" تولید شرکت ژنرال اتومیکس آمریکا بوده و ازسوی نیروهای هوایی آمریکا و انگلیس در هدف قرار دادن مناطقی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.
سخنگوی ارتش وابسته به جنبش انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: موشکی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد، ساخت داخل است و به‌زودی در یک نشست خبری از آن رونمایی می‌شود.


یحیی سریع همچنین عنوان کرد: ما به متجاوزان ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام می‌کنیم که وقتی به فکر نفوذ به حریم هوایی یمن می‌افتند باید هزاران بار در محاسبات خود تجدیدنظر کنند و آسمان یمن مانند گذشته به روی متجاوزان باز نیست و روزهای آینده شاهد اقدامات غافلگیرکننده بزرگتری خواهد بود.
مقامات کاخ سفید سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن را تایید کردند
آمریکا تایید کرد که یک فروند پهپاد این کشور بر فراز آسمان یمن بر اثر حمله موشکی ساقط شده است.
به گزارش رویترز، حداقل دو نفر از مقامات بلندپایه دولتی در کاخ سفید سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در آسمان یمن را بر اثر حمله موشکی تایید کردند.
این دو مقام دولتی گفته‌اند پهپاد نظامی آمریکایی ساقط شده از نوع مدل «MQ-9» بوده که هدف حمله قرار گرفته است.
ازسوی دیگر محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت دولت نجات ملی یمن در صفحه خود در توییتر نوشت که از مدت‌ها پیش عربستان حدود 60 هزار مزدور و 30 هزار سودانی و هزاران تبعه کشورهای دیگر را از جبهه‌های داخلی خارج کرده و آنها را به عنوان سپر انسانی در مرزهای خود مستقر کرده است.
عبدالسلام همچنین تصریح کرد: عربستان به دلیل فقدان قدرت درونی و بلوغ سیاسی در وضعیتی به سر می‌برد که به دنبال حمایت خارجی است و نزدیک‌ترین راه برایش این است که تجاوز به یمن را متوقف کند تا امنیت از دست رفته خود را دوباره به دست آورد.
ازسوی دیگر چهره آکادمیک امارات و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و از افراد نزدیک به مسئولان ابوظبی، نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل را که امارات را مسئول شورش در عدن و ابین دانسته بود، به باد انتقاد گرفت و از کشورش خواست کمک‌ها به یمن را متوقف و نیروهایش را از این کشور خارج کند.
عبدالخالق عبدالله، چهره آکادمیک امارات و از افراد نزدیک به مسئولان ابوظبی در توییتی نوشت: متاسفانه دولت مستعفی یمن بدون هیچ حقی از امارات انتقاد کرده، مواضع مبتذل اتخاذ و درگیری‌های غیر ضروری را با قوی‌ترین همپیمان در ائتلاف عربی ایجاد می‌کند؛ اماراتی که وظایف خود را به کاملترین وجه انجام داده و با دادن خون سربازان خود جانفشانی کرده است. امارات به دنبال دریافت پاداش یا سپاسگزاری نیست، اما قطعا انتظار اتهامات باطل علیه خود را هم ندارد.
مشاور سابق ولیعهد ابوظبی افزود، هزینه کردن حتی یک دلار در یمن ضرر است.
سایر اخبار این روزنامه
شکار پهپاد آمریکا در آسمان یمن رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت: توجه کامل مسئولان به تولید داخلی، کلید اصلی حل مشکلات است وزیر امور خارجه: ایران به تجارت‌ با هر کشوری که بخواهد ادامه می‌دهد در نشست شورای امنیت مطرح شد تاکید دبیرکل سازمان ملل و انگلیس بر ضرورت حفظ برجام اخبار کوتاه اقتصادی لغو سفر ترامپ به دانمارک در پی مخالفت «کپنهاگ» با پیشنهاد فروش «گرینلند» به آمریکا در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن؛ ساخت150هزار واحد مسکونی به دستور روحانی از هفته آینده آغاز می‌شود روسیه خواستار پایان سیاست تحریم آمریکا علیه ایران شد رئیس قوه قضاییه درگذشت داماد آیت‌الله امینی را تسلیت گفت با حکم رئیس جمهور «مونسان» سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی شد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران در مازندران راه‌اندازی شد رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ ابلاغ شیوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان «مشق مهر » طرحی برای حمایت از کودکان کار تحلیل سیاسی هفته