ارتش سوریه در «خان شیخون» مستقر شد

ایرنا - همزمان با تشدید درگیری میان تروریست‌ها و ارتش سوریه در ادلب، نیروهای ارتش سوریه در برخی مناطق شمالی شهر خان شیخون در ریف ادلب مستقر شدند.
یک منبع نظامی سوری در مصاحبه با شبکه خبری"روسیا الیوم" گفت، بدنبال شدت یافتن درگیری‌ها با تروریست‌ها در ادلب، نیروهای ارتش سوریه در برخی محله‌های شمالی خان شیخون مستقر شدند.
منابع سوری همچنین اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته و در درگیری میان تروریست‌ها با ارتش سوریه، 33 تروریست کشته شدند که یک فرمانده از "فیلق الشام" نیز در میان کشته شدگان است.
منابع خبری پیشتر گزارش دادند که ارتش سوریه از دو محور غرب و شمال شرق به سوی شهر راهبردی خان شیخون درحال پیشروی است و توانسته مسیرهای اصلی تدارکاتی تروریست‌ها به شهرهای خان شیخون، مورک، اللطامنه و کفر زیتا و روستاهای لحایا، لطمین، معرکبه و الصیاد را قطع کند.


ارتش سوریه پس از بحرانی شدن اوضاع تروریست‌های جبهه النصره در ادلب و تلاش ترکیه برای یاری به آنها، وارد خان شیخون شده است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کاروان نظامی گروه‌های تروریستی «تیپ الحمزه» و «احرارالشرقیه» مورد حمایت ترکیه را منتشر کردند که برای مشارکت در نبرد با ارتش سوریه وارد استان ادلب می‌شوند.
ارتش سوریه چند ماه است که عملیات گسترده‌ای را از حومه حماه علیه تروریست‌ها آغاز کرده تا بتواند حومه حماه و استان ادلب را از کنترل آنها خارج کند.
دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.
خان شیخون بزرگترین شهر در حومه جنوبی ادلب، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور به شمار می‌رود.
ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از سه میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.
سایر اخبار این روزنامه
ایران اسلامی غرق در شادی عید ولایت و امامت موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم رسیدگی ویژه به تخلفات خودروسازان دکتر ظریف در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی: فروش نفت ایران توسط هیچ نهاد بین‌المللی تحریم نشده است شمخانی در مصاحبه‌ با «ان. بی. سی نیوز»: هدف تحریم‌ها، مذاکره نیست، وادار کردن ایران به تسلیم است در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان. بی.سی» آمریکا مطرح شد دفاع لاریجانی از توافق برجام ارتش سوریه در «خان شیخون» مستقر شد بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور منهدم شد مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: مطالعه طرح ایجاد واحدهای پایلوت تولید محصولات جدید در دستور کار فولاد مبارکه رئیس کل بانک مرکزی: شرایط اقتصادی کشور تا پایان سال بهبود می‌یابد واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان سال وارد بازار می‌شوند خشم پمپئو از آزاد شدن کشتی آدریان دریا فراخوان نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان سال وارد بازار می‌شوند فرمانده نیروی دریایی ارتش: اقتدار ارتش و سپاه در مرزها کم‌نظیر است سخنگوی دولت:‌ ایران امروز بیش از هر زمانی به همدلی نیازمند است یادداشت مدیرمسئول دیکتاتور پرور نباشید