ایران اسلامی غرق در شادی عید ولایت و امامت

ایران اسلامی طی دو روز و شب گذشته غرق در شادی عید ولایت و امامت بود و دوستداران ولایت و امامت در سراسر کشور با شور و شوق فراوان با برگزاری جشن‌های باشکوه، عشق و محبت خود را به امیرالمومنین(ع) و خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.
علاوه بر مساجد و حسینیه‌های شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها، مردم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راه به جشن و شادی پرداختند و نیز جشن محوری عید غدیر خم در جوار حرم مطهر رضوی با حضور پرشور نمازگزاران و زائران و مجاوران برگزار شد و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با صدای دلنواز خود زائران را به شوق آوردند و به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.
آستان مصفای رضوی چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحن‏‌ها و رواق‏‌های این آستان مقدس را فراگرفته بود و صدها هزار زائر و مجاور در بارگاه قدسی به شکرانه این عید بزرگ، سجده شکر به جای آورند.
جشن‌های دهه ولایت و امامت در سرزمین خورشید هشتم، ثامن الائمه حضرت رضا(ع) از عید قربان آغاز می‌شود و در عید سعید غدیر خم به اوج خود می‌رسد، آستان حضرت رضا(ع) در عید بزرگ شیعیان میعادگاه عاشقان و دلدادگی‌های پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.


نقاره‌های حرم مطهر رضوی در هنگام غروب آفتاب شب عید غدیر چندین بار نواخته شدند و فرا رسیدن عید غدیر خم را بشارت دادند، نوای خوش نقاره‌ها در سراسر مشهدالرضا(ع) طنین انداز شد و از هر سوی شهر صدای شادمانی و سرور مردم برخاست.
ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌های مشهدالرضا(ع) به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) پرشمار بودند و خادمین با توزیع شربت و شیرینی بین مردم فرا رسیدن این عید خجسته را تبریک گفتند.
قم غرق در نور و سرور و شادی
شهر قم نیز همزمان با عید بزرگ غدیر خم غرق در نور و سرور و شادی بود.
مجاوران و زائران کریمه اهل‌بیت(س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده‌اند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند.
همچنین مردم با پخش شیرینی در معابر این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند و به صورت خودجوش با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به شادی گذرانند.
همچنین جشن عید سعید غدیر خم با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و روحانیان در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
در این مراسم که حجت‌الاسلام محمدی عراقی عضو تشخیص مصلحت نظام، عضو خبرگان رهبری و رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و همچنین طلاب، شخصیت‌ها و فضلای حوزه حضور داشتند، پس از اجرای سرود و قرائت زیارت غدیریه چند تن از مداحان اهل‌بیت در مدح و منقبت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) مدیحه سرایی کردند.
حرم شاهچراغ(ع)، غرق در شور و شادی عید ولایت
سومین حرم اهل‌بیت(ع) غرق در شادی عید بزرگ شیعیان شد.
بارگاه ملکوتی برادر امام هشتم شیعیان، شاهچراغ(ع) در روز عید سعید غدیر خم، غرق در جشن و شادمانی شد.
جشن و سرور، مدیحه سرایی و سخنرانی ویژه عید سعید غدیر از صبح امروز با مراسم خطبه خوانی غدیر در بارگاه نورانی سید السادات الاعاظم احمد بن موسی(ع) اجرا شد.
هزاران زائر از فارس و مجاوران آن حضرت با پخش شیرینی و نقل عید غدیر را در این مکان معنوی جشن گرفته‌اند.
جشن‌های بزرگ عید غدیر که از دیشب در بارگاه نورانی شاهچراغ(ع) آغاز شده است تا بعد از نماز مغرب و عشا در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
ایران اسلامی غرق در شادی عید ولایت و امامت موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم رسیدگی ویژه به تخلفات خودروسازان دکتر ظریف در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی: فروش نفت ایران توسط هیچ نهاد بین‌المللی تحریم نشده است شمخانی در مصاحبه‌ با «ان. بی. سی نیوز»: هدف تحریم‌ها، مذاکره نیست، وادار کردن ایران به تسلیم است در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان. بی.سی» آمریکا مطرح شد دفاع لاریجانی از توافق برجام ارتش سوریه در «خان شیخون» مستقر شد بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور منهدم شد مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: مطالعه طرح ایجاد واحدهای پایلوت تولید محصولات جدید در دستور کار فولاد مبارکه رئیس کل بانک مرکزی: شرایط اقتصادی کشور تا پایان سال بهبود می‌یابد واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان سال وارد بازار می‌شوند خشم پمپئو از آزاد شدن کشتی آدریان دریا فراخوان نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار واکسن‌های ایرانی HPV و آنفولانزا تا پایان سال وارد بازار می‌شوند فرمانده نیروی دریایی ارتش: اقتدار ارتش و سپاه در مرزها کم‌نظیر است سخنگوی دولت:‌ ایران امروز بیش از هر زمانی به همدلی نیازمند است یادداشت مدیرمسئول دیکتاتور پرور نباشید