به آبروی نظام کمک کنید

آفتاب یزد- گروه سیاسی: در پی مشاجره ای که چند روز گذشته بین آیات آملی لاریجانی و یزدی صورت گرفت برخی از مراجع تقلید شیعه با واکنش نسبت به آن خواستار خاتمه این بحث ها شدند.
در همین رابطه آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید متن توصیه‌ای به آیات لاریجانی و یزدی ارسال کرده و به آنها تاکید کرده که با خاتمه این مشاجرات به آبروی روحانیت و نظام
کمک کنند.
به گزارش ایلنا، متن توصیه این مرجع تقلید به شرح زیر است: «برادران عزیز! تجربه نشان داده که این گونه درگیری ها هرگز نتیجه ای جز روشن شدن آتش فتنه و اختلاف در میان مردم ندارد. به همه شما احترام می گذاریم و متواضعانه تقاضا دارم این باب را به کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید. من به همه شما عزیزان دعا می کنم که به این وضع خاتمه دهید و حتی اگر افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی نمایند بسیار بجاست.»
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در پاسخ به درخواست تعدادی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه درباره مطالب منتشر شده فی مابین آیت‌اللّه یزدی و آیت‌اللّه آملی لاریجانی اقدام کنند؛ در تماس‌های جداگانه‌ای با این دو شخصیت صحبت کرد. به گزارش مشرق، آیت‌اللّه نوری همدانی در تماس با این بزرگواران ضمن اشاره به جایگاه علمی و سوابق انقلابی و مبارزاتی و خدماتی حضرت آیت‌اللّه یزدی و همچنین مراتب علمی و مدیری و خدماتی حضرت آیت‌اللّه آملی لاریجانی گفت: الحمداللّه شما بزرگواران خدمات فراوانی داشته‌اید و دارید و این موضوع پیش‌آمده موجب ناراحتی دوستان نظام و انقلاب و خوشحالی دشمنان شد بنابر این لازم می‌دانم با هر شکلی که صلاح می‌دانید این موضوع حل گردد و بار دیگر یاس نا امیدی دشمنان را فراهم ساخته و موجبات خرسندی دوستان انقلاب را فراهم آورید.