نتیجه ندیدن رسانه لطفا آرشیو رسانه‌ها را ورق بزنید...

این روزها صفحه اصلی رسانه‌ها پر است از خبرِ بازداشت‌ها، برکناری‌ها، دادگاه‌ها، برخورد کردن‌ها و... نه از آن دست بگیر و ببندهایی که حال جامعه را بد کند بلکه از آن دست بگیر و ببندهایی که جامعه را دوباره
پر از امید و پویایی کند.
این روزها همه از برخورد می‌گویند، از فساد‌ستیزی، از برخورد با مفسدان، از کوتاه نیامدن در برابر کسانی که می‌خواهند قوانین را دور بزنند. این روزها همه، تمامِ بازداشت‌ها را حق می‌دانند. پای هیچ ناحقی در میان نیست. دیگر کسی شک نمی‌کند که پشت این بازداشت‌ها ممکن است سناریویی برای بازی‌های سیاسی در حال شکل گیری باشد. صد البته؛ این بازداشت‌هایی که حق است، افکار عمومی را التیام می‌بخشد اما حالا، همین افکار‌عمومی؛....یک سوال مهم‌تر می‌پرسد که چرا اینقدر دیر؟!
به راستی‌ای کاش تصمیم‌گیرندگان ارشد کشور آرشیو روزنامه‌ها را ورق بزنند و ببینند، چقدر تیتر، مطلب، مقاله، مصاحبه، یادداشت، تماس‌های مردمی و انتقادات ریز و درشت فقط برای ایران‌خودرو و سایپا منتشر شده است.


ای کاش این روزها، منصوب‌کنندگان برخی مدیران و کسانی که اختیار عزل دارند سری به آرشیو رسانه‌ها بزنند تا ببینند؛ داستان پوری حسینی‌ها، یکه زارع‌ها، حسینی‌ها و مدیرانی از این دست چندبار و چند سال پیش! روی جلد روزنامه‌ها و تیتر اصلی رسانه‌ها بوده است؟!
احترام به حق مردم ستودنی است اما نه حالا که همه امید و اعتماد مردم به مسئولان دچار خدشه شده است! نه حالا که دیگر نه از سایپا چیزی بر جای مانده است نه از ایران خودرو و نه از سازمان خصوصی سازی و نه از بسیاری جاهای دیگر...

>چرا پس از به بار آمدن این حجم خسارت؟!
مردم اگرچه از هم می‌پرسند چرا اینقدر دیر اما رسانه‌ها سوال شان جدی تر است که به واقع چرا اینقدر دیر؟! چرا پس از به بار آمدن این اندازه خسارت و ویرانی، چرا بعد از این همه بی اعتمادی و هزینه؟! مگر همین رسانه‌ها کم نوشتند از سوء استفاده‌ها، از گران فروشی‌ها و فاکتورسازی‌ها، از پیش و پشتِ پرده‌ها و مگر همین رسانه‌ها کم نوشتند از سوء مدیریت‌هایی که برای این سرزمین به مراتب خسارت بارتر از تحریم‌ها بود؟!
بارها نوشته‌ایم باز هم می‌نویسیم با همه بی مهری و بی توجهی‌ها، با همه نادیده انگاشته شدن‌ها و با همه سختی‌ها که رسانه‌ها همچنان بازوی پرتوانِ چشمان بیدار جامعه هستند. رسانه‌ها و رسانه‌ای‌ها، روزنامه‌ها و روزنامه نگارها و خبرنگارها و نیز کارشناس‌ها کم نیستند که همچنان می‌گوید و همچنان با سکوت و نادیده انگاری رو به رو می‌شوند و با نادیده انگاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

>رنج خود و راحت...
بارها نوشته‌ایم باز هم می‌نویسیم که با همه دردهایی که داشته ایم، با همه بی مهری‌هایی که با آن روبرو بوده‌ایم، کمتر از خودمان نوشتیم! حتی همین اواخر که بی‌تدبیری وزارت فرهنگ و ارشاد برخی از روزنامه‌ها را تعطیل کرد و برخی را تا مرز تعطیلی پیش برد و نیز برخی را مجبور کرد تا از تعداد صفحات شان کم کنند! بازهم حواس شان به خودشان نبود، باز هم به مردم، به جامعه می‌اندیشیدند، به بیت المال، به ته مانده ی اعتماد‌هایی که ممکن بود از دست برود! ولی اگر اندک نظارتی که درحال حاضر در بحث کاغذ در معاونت مطبوعاتی به‌وجود آمد شش ماه قبل بود معضل کاغذ افکار جامعه را مشغول نمی‌کرد.
اگرچه گاه و بی گاه از سوء مدیریت‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد نوشتیم اما در برابر آنچه از خودروسازها، از بی‌تدبیری خودروسازها، و سوء‌مدیریت‌های خودروسازها نوشته بودیم قطره در برابر دریا است.

>فقط زمان از دست ندادیم!
ما هم به سان مردم خوشحالیم که اراده‌ای می‌کوشد تا قانون ستیزان و قانون گریزان و مفسدان و متخلفان را به سزای عمل شان برساند، ما نیز مثل مردم از آنچه بین حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی رخداد، ناراحتیم! اما ناراحتی عمیقِ ما از زمانی است که از دست داده ایم، از سرمایه‌هایی است که نابود کرده ایم، از اعتماد‌هایی است که به بی اعتمادی تبدیل کرده‌ایم، از فرصت‌هایی است که سوزانده‌ایم از روزهای خوبی است که به روزهای بد تبدیل شده‌اند...
سال‌ها است که می‌نویسیم؛ تحریم برای عده‌ای بهانه است، تحریم بخش کوچکی از مشکلات مملکت ما است! آنچه بیشتر از تحریم‌ها، مردم و مملکت و نظام و افکار عمومی را می‌آزارد همین سوء تدبیرها، سوء مدیریت‌ها، سوء استفاده‌ها و ویرانگری‌ها است.

>روزی یک ساعت روزنامه ببینید!
ای کاش از اینجا به بعد رسانه را بیشتر ببینند!‌ای کاش روزی یک ساعت، فقط یک ساعت وقت بگذارند و به تیترها توجه کنند. مطبوعاتی‌ها و روزنامه‌نگار‌ها، گاه بسیاری از اسرار مگو را در همان تیترها گفته‌اند و ما خسته از آن هستیم که برخی، حتی به همین تیترهای گویا نیز اگر توجه کرده بودند حال و روز ایران خودرو و سایپا و سازمان خصوصی سازی این نبود که این روزها شاهد هستیم!
راستی! برخوردها خوب است و عالی، مقابله با قانون ستیزان و قانون گریزان هم بی نظیر است و اما همه این‌ها مدیران همین نظام هستند؛ با بازداشت هر مدیر، انگار به چهره نظام چنگ می‌افتد!‌ای کاش پیشتر به فکر افتاده بودیم، پیشتر از آن که مجبور باشیم مدیری را دستبند به دست از اتاقش به زندان منتقل کنیم! برخی‌ها برخی از همین دست مدیرانی که این روزها بازداشت و زندانی می‌شوند اگر در روزگاری نه چندان دور تنها و تنها به آن‌ها تذکر داده شده بود کفایت می‌کرد اما حالا نه این همه خبر بازداشت داشتیم و نه این همه مدیر بازداشت شده! این‌ها هزینه است، هزینه برای نظام!
از اینجا به بعد... از امروز به بعد، رسانه را جدی‌تر ببینید همه نه لااقل دولت محترم رسانه را جدی‌تر ببیند و رسانه ای‌ها را جدی تر محاسبه کند! رسانه‌ها بازوی پرتوان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این کشور هستند حتی اگر در انتقادات‌شان تیز و تند و تلخ باشند... باور کنیم نادیده انگاری رسانه باعث شد تا برخی سخت‌تر از تحریم بر سر مردم بلا نازل آورند!