حمله انتحاری به یک مراسم عروسی در افغانستان 250 کشته و زخمی برجا گذاشت عروسی خون در کابل

بنا به گزارش وزارت کشور افغانستان، بر اثر انفجار انتحاری در یک سالن عروسی در کابل تا کنون دست‌کم ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
گروه داعش مسئولیت حمله به این مراسم عروسی در کابل را برعهده گرفت. به گزارش یورونیوز، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: این انفجار در غرب شهر کابل روی داده است. وی افزوده است که مجروحان این حادثه که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند، به بیمارستان منتقل شده‌اند. براساس گزارش‌های موجود بمب‌گذار با ورود به قسمت مردانه سالن خود را منفجر کرد و افرادی که در بخش زنانه بودند آسیب کمتری دیدند.
مراسم خاکسپاری بسیاری از قربانیان این حادثه انتحاری دیروز در غرب کابل برگزار شد. این انفجار حدود ساعت ۱۰:۴۰ شب به وقت محلی در حوزه ششم شهر کابل و در سالن هتل «شهر دبی» روی داده است. به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی از مهمانان جشن عروسی هنگام انفجار در محل حضور داشتند.
جشن‌های عروسی و مراسم سنتی در افغانستان اغلب با حضور تعداد زیادی مهمان برگزار می‌شود. شاهدان این حادثه گفته‌اند که در زمان وقوع انفجار بیش از ۱۲۰۰ میهمان در سالن عروسی حضور داشتند.


در همین رابطه، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با صدور یک اعلامیه مطبوعاتی این حمله ‌تروریستی‌ را محکوم کرد. اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه گفت که طالبان به خاطر امتیاز‌گیری در گفت‌وگوهای صلح این حملات تروریستی را صورت داده است.
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد که تروریست‌ها نمی‌توانند با تکرار چنین فجایع و جنایات بشری در مذاکرات صلح امتیاز بگیرند و از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شدیدا سرکوب خواهند شد. او همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت که اولویت کنونی وی رسیدگی به خانواده‌های قربانیان این حمله وحشیانه است.
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز این اقدام را محکوم کرد و ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان در صفحه توئیتر خود نوشت: «این حمله فجیع و غیرانسانی در واقع جنایتی علیه بشریت است.» اظهارات اشرف غنی در حالی مطرح شد که طالبان این حمله را محکوم کرده است. این انفجار در حالی رخ داد که گفت‌وگوهای صلح مقامات آمریکا و طالبان که از اواخر سال گذشته میلادی در قطر آغاز شده بود بامداد دوشنبه گذشته بدون توافق پایان یافت.
سایر اخبار این روزنامه
مستند «در جستجوی فریده» نماینده ایران درجایزه آکادمی فیلم آمریکا شد «فریده» در جستجوی اسکار سیده فاطمه ذوالقدر عیدی برای زدودن ناهنجاری‏ها و تهدیدها «ابتکار» جناح‌ها و احزاب سیاسی را بررسی می‌کند تکنوکرات‌ها در مسیر تغییر! «‌‌ابتکار» از تشدید التهابات میان هند و پاکستان گزارش می‌دهد تداوم بحران در کشمیر به مناسبت «روز جهانی انسان‌دوستی»، فعالیت زنان و ان‌جی‌اوها در حرکت‌های بشردوستانه بررسی شد «ابتکار» میزان سود‌آوری بنگاه‌ها در دوران رکود را بررسی می‌کند افت‌وخیز بنگاه‌ها در زمان تحریم سخنگوی کمیسیون حقوقی خبر داد احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور حمله انتحاری به یک مراسم عروسی در افغانستان 250 کشته و زخمی برجا گذاشت عروسی خون در کابل ظریف در دیدار با مقامات ارشد کویت: ما در منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند وزیر دفاع: امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم کیش؛ واتیکان انرژی جهان در نامه آملی‏لاریجانی به محمد یزدی مطرح شد از خلاف‏ گفتن‏‏هاتان برگردید