وزیر اطلاعات: باید از دو قطبی شدن دانشگاه‌ها در دوران انتخابات جلوگیری کرد

وزیر اطلاعات تاکید کرد که باید از دو قطبی شدن فضای دانشگاه‌ها در دوران انتخابات و موج‌سواری دشمنان جلوگیری کرد.
به گزارش ایسنا، سید محمود علوی با اشاره به فعالیت حراست‌ها در مراکز علمی با توجه به ضرورت وجود آرامش در کنار امنیت، افزود: در میان عناصر علمی اقدامات حراستی از ظرافت خاصی برخوردار است و باید بسترهای جرم و خلاف را با تدبیر به حداقل برسانند و به جای مچگیری، دست‌گیری کنند.
علوی اقدامات حراست‌ها را به منزله نقش اورژانس توصیف کرد و گفت: در کنار اطلاع‌رسانی موارد به دستگاه اطلاعاتی باید تدابیر لازم را برای رفع مسائل جزئی بیندیشند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه رفتارهایی موجب ایجاد عقده حقارت می‌شود، گفت: مصونیت جامعه مستلزم حفظ کرامت انسان‌هاست و در این صورت شاهد فراز مغزها نخواهیم بود.


علوی افزود: باید برای جامعه بستر ساز امنیت و آرامش باشیم و از دشمنان و بدخواهان سلب آرامش کنیم و با منافقان و تروریست‌ها با قاطعیت برخورد کنیم چرا که نبود امنیت فیزیکی نیز به جامعه لطمه می‌زند.
وزیر اطلاعات افزود: اسلام دین انتقام‌گیری و ایجاد فشار بر مردم نیست و دوست داریم دانشگاه‌ها که فرهنگ استکبارستیزی بر آن حاکم بود باشد و حاکمیت این فرهنگ با دیکته کردن و تحمیل امکان‌پذیر نیست بلکه باید با استدلال توام با محبت ایجاد شود و مجموعه‌های حراست می‌توانند در این زمینه همراهی موثری داشته باشند.
علوی اکثریت دانشجویان و جامعه علمی را همراه و همدل نظام اسلامی دانست و گفت: دانشجویان فرصت برای نظام‌اند و باید هوشیارانه جلوی نفوذ دشمنان را برای تبدیل ظرفیت دانشجویان به تهدید علیه نظام بگیریم.
وزیر اطلاعات دو قطبی کردن جامعه را یکی از اقدامات دشمنان اعلام کرد و گفت: توسعه چتر اطلاعاتی و رصد و اشراف اطلاعاتی و حفظ و صیانت از اساتید، دانشجویان و نخبگان در برابر نفوذ دشمنان از جمله اقدامات ضروری مجموعه‌های حراست دانشگاه‌هاست.
وزیر اطلاعات حراست‌ها را از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی منع کرد و گفت: امیال سیاسی و جناحی نباید در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد و استقلال اقدامات اطلاعاتی به منزله نفی اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان نیست بلکه باید در کنار احترام به همه جریانات سیاسی در اقدامات حرفه‌ای ذره‌ای این جناح‌بندی‌ها را دخالت ندهیم و به نفع یا علیه کسی اقدام نکنیم.