قائم‌مقام وزیر صمت خبر داد: فعال شدن رایزنان صادراتی در 15 کشور

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از فعال شدن 15 رایزن صادراتی با همکاری سازمان توسعه و تجارت تا پایان سال در کشورهای هدف خبر داد و گفت: صدور ویزا برای تجار و صادرکنندگان در قالب ویزای صادراتی تسهیل خواهد شد.
حسین مدرس خیابانی گفت: با همکاری سازمان توسعه تجارت قرار است کارکرد رایزن‌ها تغییر کند و ما در 15 کشور هدف، رایزن‌های صادراتی تا پایان سال مستقر کنیم، آنها موظف هستند آخرین وضعیت نفوذ در بازار کشورها،چگونگی افزایش کالا و نیازمندی‌های کالایی آنها را اعلام کنند و همچنین فعالیت شرکت‌های رقیب را گزارش کنند.وی همچنین از استقرار نمایندگان تجاری در چند کشور که کالاهای صنعتی به آنها صادر می‌شود، خبر داد.
مدرس خیابانی با اشاره به 3 مبحث که در حوزه بازرگانی و تجارت پی گیری می‌شود و معاونان صنایع در استان‌ها نقش کلیدی در انجام آن دارند، گفت: حمایت از تولید داخل، تنظیم سیاست‌های تجاری(صادرات و واردات) تنظیم بازار از جمله موضوعات در این حوزه هستند.
وی افزود: امروزه فضای کنونی کشور به لحاظ اقتصادی و سیاست‌های تجاری و ارزی، موقعیت‌های مناسبی را برای اینکه صنعت جهش قابل قبولی انجام دهد را فراهم کرده است.


قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، گفت: اختلاف قیمت نرخ ارز و ریال باعث شده است که واردات ما از توجیه و مزیت بیفتد و حتی طبق آمارهای مختلف واردات غیر رسمی که از آن به عنوان قاچاق یاد می‌شود، هم توجیه ندارد.
مدرس خیابانی اضافه کرد: امروزه با اتخاذ سیاست‌های ارزی که رخ داده است. نرخ تعرفه‌ها به صورت خودکار افزایش یافته است و بحث تهدید کمرنگ شده است و در مقابل با افزایش قیمت ارز همه مجموعه‌های صنعتی به نوعی مزیت برای صادرات پیدا کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد: دستور استخدام 8 هزار پرستار در نیمه اول سال جاری اخبار کوتاه اقتصادی نشست سه‌جانبه ایران، انصارالله و سفرای چهار کشور اروپایی برگزار شد راه های پایان دادن به جنگ یمن دکتر ظریف در همایش ملی الماس‌های درخشان: مردم مبنای قدرت ایران در عرصه های بین المللی هستند نفتکش ایرانی منتظر کاپیتان جدید تعلل در حرکت نفتکش فرصت‌ سوءاستفاده آمریکا را فراهم می‌کند سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف کارکنان شرکت فولاد مبارکه برگزار شد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: در آستانه ورود به ساخت موتورهای هواپیما و بالگردهای روز دنیا قرار داریم با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش؛ یک ناو اطلاعاتی، یک زیردریایی کلاس غدیر، یک یدک‌کش و یک بالگرد به ارتش الحاق شد قائم‌مقام وزیر صمت خبر داد: فعال شدن رایزنان صادراتی در 15 کشور شورای امنیت خواستار خودداری هند و پاکستان از اقدام یک‌جانبه در کشمیر شد یادداشت مدیرمسئول برای فرمانروائی بر قلب‌ها معاون وزیر خارجه ژاپن در دیدار با ظریف: توکیو برای روابط با تهران و تداوم رایزنی‌ها اهمیت زیادی قائل است معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا خبر داد برگزاری نشست بین‌المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی به میزبانی ناجا سید حسن نصرالله: با قدرت جبهه «مقاومت» می‌توان قدس را آزاد کرد