قرار نیست پسماندهای کشورهای دیگر  در ایران دفن شود

دکتر مصطفی کواکبیان در جریان اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی حذف ماده 4 درخصوص نحوه حضور وزرا در مجلس، با تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع) و همچنین ورود آزادگان عزیز به کشور در تذکری با اشاره به بند 11 ماده 22 گفت: معتقدم دو مورد را حضرت آیت‌الله یزدی از فقهای محترم شورای نگهبان در رابطه با مجلس اظهار فرمودند که واقعا اینطور نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یک مورد اینکه گفته‌اند برخی از نمایندگان با وزرا لابی می‌کنند و در جریان استیضاح باهم بده‌بستان دارند که واقعا اگر ایشان موردی می‌دانند، حتما اسم ببرند چرا که با این بیان کلی همه نمایندگان زیر سوال
 می‌روند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر موافقت با الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا و سوخت مصرف شده گفت: به عنوان کسی که در زمان بررسی این لایحه به عنوان موافق با آن صحبت نموده‌ام باید بگویم اصلا اینگونه نیست که بخواهیم پسماندهای کشورهای دیگر را به کشور خودمان بیاوریم و در اینجا دفن کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس اظهار داشت: در این موارد جنابعالی اظهارنظر بفرمائید تا شبهه‌هایی که در فضای مجازی و افکار عمومی نسبت به شأن مجلس ایجاد می‌شود، رفع شود.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع گفت: معاونت قوانین مجلس توضیحات کاملی در این خصوص داده است.
مصطفی کواکبیان در ادامه در موافقت با حذف ماده 4 گفت: چه نیاز است که به دست خودمان اقتدار مجلس را باز هم کمتر از این بکنیم. به هرحال آن چیزی که الان وجود دارد، بسیار خوب است و اگر واقعا وزیر به هر دلیلی نتوانست بیاید یا بیماری داشت که کاملا مشخص است. نه اینکه بیاییم و بگوییم ما توجیه هستیم که وزیر نتوانسته بیاید و نیامد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: به  حذف کلی این ماده که آقای صباغیان پیشنهاد داده‌اند، رای بدهیم که مساله به کلی حل شود.
شایان ذکر است با رای مثبت نمایندگان در موافقت با حذف، این ماده حذف شد.