رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز به سمت پایداری و پیش‌بینی پذیری حرکت می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی معتقد است: بازار ارز پس از یک دوره سخت که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، به تدریج به سمت پایداری و پیش‌بینی پذیری حرکت می‌کند.
عبدالناصر همتی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: تلاش بانک مرکزی در یک سال گذشته بطور عمده متمرکز بر مدیریت بازار و سامان دهی آن بوده است و طرح مباحثی مانند تامین مالی دولت یا کمک به بانک‌ها از راه تحولات نرخ ارز نه تنها براساس آمار بی‌اساس، بلکه جفای بزرگی در حق بانک مرکزی است.
وی افزود: کارشناسان می‌دانند که کنترل نوسان‌های نرخ ارز فرایند پیچیده‌ای است که با ابزارهای در اختیار بانک مرکزی انجام میگیرد.
همتی تاکید کرد: همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی برصیانت از ذخایر بانک مرکزی پا برجا هستم و به صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.
رئیس کل بانک مرکزی یادآورشد: بخش با اهمیت دیگری از اقدامات در دست انجام این بانک آن است که دوره تخطی برخی از بانک‌ها، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای وام‌های خاص به ویژه اشخاص و شرکت‌های مرتبط و... به سرآمده است و بانک‌ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی را که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری و اجرا نمایند.
سایر اخبار این روزنامه
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: دولت‌های اسلامی سکوت خود در مورد ظلم هند به مردم کشمیر را بشکنند سید حسن نصرالله در نامه‌ای به ظریف: با تحریم‌های آمریکا حضور و تاثیر شما قدرتمندتر شد آزادی نفتکش ایرانی در جیل الطارق شکست راهزنی آمریکا و انگلیس شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز به سمت پایداری و پیش‌بینی پذیری حرکت می‌کند رئیس قوه قضائیه در کردستان: برخورد با فساد مقطعی نخواهد بود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، نتیجه درایت امام قبل از رحلت ایشان بود وزیر نیرو خبر داد: آبرسانی به 10 میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید ضرورت تجدیدنظر در خصوصی‌سازی سوال از وزیر کشور در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد معوقات فرهنگیان به‌زودی پرداخت می‌شود هدفگذاری ایران برای افزایش سهم ترانزیت شرق و غرب وزیر امور خارجه: تحریم‌های آمریکا تاثیر مستقیمی بر تولیدات دارو دارند مزار شهدای آزاده در بهشت زهرا (س) گلباران شد