پایان عمر مفسدان فرا رسیده است



رئیس قوه قضائیه بار دیگر به مفسدان هشدار داد و گفت که اجازه هیچ اقدامی به آنان نخواهد داد. آیت‎الله ابراهیم رئیسی که به استان کردستان سفر کرده است، در دو دیدار و بازدید سرزده‎ای که از زندان مرکزی سنندج داشته، وعده داد که تمام تلاش خود را خواهد کرد تا فساد در هیچ کجا لانه نکند. او همچنین بر اجرای سیاست حبس‌زدایی تأکید کرد و گفت که جز در موارد ضروری، قضات از صدور احکام و قرارهای منتهی به حبس خودداری کنند.
آیت‎الله رئیسی در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان، با تأکید بر اینکه هاضمه انقلاب اسلامی مطلقاً فسادپذیر نیست و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند، گفت: ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و از روی دست‌اندازی به بیت‌‌المال دچار کجی و زشتی و مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.


او تأکید کرد: به عنوان خدمتگزاران با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند و هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود به هیچ عنوان برای مردم و ذات انقلاب اسلامی و خون‌های پاک و مطهری که در این سرزمین‌ها برای پاسداری و صیانت از ارزش‌های الهی ریخته شده، قابل پذیرش نیست.
به گزارش ایسنا، رئیس قوه ‎قضائیه در قسمت دیگری از سخنانش، با هشدار به مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند، گفت‌: بدانند که پایان عمر آنها فرا رسیده است و به آنها اجازه هیچ گونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد.
خودداری از صدور حکم حبس جز در موارد ضروری
آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان با تأکید بر خودداری قضات از صدور احکام یا قرارهای منتهی به حبس جز در موارد ضروری، بر لزوم رعایت ادب و مهربانی در عین اقتدار تأکید کرد و گفت: اقتدار به هیچ عنوان به معنای بی‎احترامی، بی‎ادبی و توجه نکردن به حرف‎های مردم نیست. رئیسی که پیش از این سخنرانی در زندان مرکزی سنندج به طور سرزده حضور پیدا کرده بود، درخصوص این بازدید گفت: از بندهای مختلف بازدید کردم. کسی که در زندان است باید به وضعیتش رسیدگی شود و وضعیت کسانی که تحت قرار هستند باید روشن شود. همچنین بخشی از بازسازی شخصیت زندانی به موجب قانون اساسی و قوانین موضوعه با قوه قضائیه است و اگر این بازسازی شخصیت درست صورت گیرد، شاهد بازگشت زندانی به زندان نخواهیم بود. او ادامه داد: مگر نمی‌گوییم دادگستری ملجأ و پناهگاه است؟ بنابراین تمام اجزای دادگستری باید با مهربانی با مردم برخورد کنند. لازمه اقتدار، تشر زدن، راه ندادن به اتاق و اجازه نشستن به مردم ندادن نیست. دادگستری باید با اقتدار کار خودش را انجام دهد و این اقتدار به هیچ عنوان به معنای بی‌احترامی، بی‌ادبی و توجه نکردن به حرف‌های مردم نیست. لازمه اقتدار آن است که یک کار و اقدام همراه با موضوع شناسی و زمان‌شناسی انجام گیرد. اینکه بعد از ۱۰ سال به یک پرونده رسیدگی شود، هیچ فایده‎ای ندارد و باید در زمان خودش اقدام لازم صورت گیرد. او خطاب به قضات گفت: مواردی را که می‌توان بدون زندانی کردن و با عدم صدور قرار منتهی به زندان، از زندانی شدن افراد جلوگیری کرد حتماً مورد توجه قرار دهید. زندان را صرفاً برای کسانی که واقعاً جای آنها در زندان است، لحاظ کنید.
عیادت از ماموستا حسامی
امام جمعه اسبق سنندج
رئیس قوه قضائیه در سفر روز پنجشنبه خود به استان کردستان به عیادت دو نفر از ماموستایان پیشکسوت در سنندج رفت. به گزارش میزان به نقل از کرد پرس، گزارش شد که ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج و ماموستا سید سعید حسینی عضو شورای افتای سنندج بیمار و در منزل هستند.
آیت الله رئیسی با اطلاع از این موضوع با وجود کمبود وقت به منزل سید صلاح حسامی مراجعه و در فضایی صمیمی و گرم از ایشان عیادت کرد. به دلیل کمبود زمان برادر و پسر سید سعید حسینی هم به منزل ماموستا حسامی آمدند همانجا آقای رئیسی احوال ایشان را هم پرسید و سلام رساند و از بابت عدم امکان حضور در منزل ایشان عذرخواهی کرد.