گریز نجفی از اعدام به زندان

مسعود استاد، برادر میترا استاد اعلام کرد: «آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم»خبری که به سرعت باز نشر شد و واکنش های بسیاری هم به ویژه در فضای مجازی برانگیخت . کاربری در فضای مجازی پس از این خبر  زیر عکس خندان محمد علی نجفی در یکی از جلسات دادگاه  نوشت:« آقای نجفی ما مو می‌دیدیم و شما پیچش مو .دلیل خنده هات مشخص شد ». با اعلام رضایت اولیای دم میترا استاد اگر چه  از چوبه دار گریخت اما این بخشش به معنی آزادی نجفی نیست واو ممکن است از جنبه عمومی جرم به چند سال حبس محکوم شود.
توصیه مسعود استاد به نجفی
به گزارش رکنا مسعود استاد صبح دیروز در صفحه خود نوشت: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم و امیدوارم آقای محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
مسعود استاد در بخش دیگری از این نوشته خود که در اینستاگرامش منتشرشده به گلایه از برخی  و پاسخ به مواردی پرداخت.


وی  با اشاره به علیزاده طباطبایی وکیل معزول نجفی نوشت :جناب آقای علیزاده طباطبایی، شما تا آن جا فرار رو به جلو فرمودید که همسر رفیق گرمابه و گلستان خود را، پرستو و در یک کلام مهدورالدم خواندید و فکر نکردید که فرض آن که حتی موکل از قصاص در این دنیا نجات یابد در محکمه عدالت خداوند، خود و موکل باید پاسخ دهید و این چند روز باقی مانده عمرتان در قبال حیات همیشگی، خسران ابدی برایتان دارد.
آقای نجفی!پرستوی شما کلاغ بود
وی در بخش دیگری نوشت:و، اما جناب نجفی، به خبرسازان همخطی خود گفتی که صداهایت را نهاد امنیتی به همسرت می‌داد و ظن پرستو بازی را با کمک خبررسان هایت چرخاندی. بدان و آگاه باش پرستوی شما کلاغی بود و در قامت شخص مورد اطمینانت که دست بر قضا در دادگاه هم حضور داشت این مهم را انجام می‌داد و در تماس‌های شما، فایل‌های خاله زنانه را به همسرت می‌رساند که اگر مایل بودی در یک جلسه خصوصی، اسم شخص را به شما خواهم گفت بلکه در ملأ عام آبرویی از کسی نریخته باشیم. نکته دیگر را به حامیان زنان می‌گویم! مشاوران و نمایندگان بانوان کشورم، خواهرم در نگاه شما زن نبود؟  آیا سیاست تان فقط به شما اجازه می‌دهد درباره حق تحصیل و حق کار، نفقه و سهم کابینه، وامصیبتا سر دهید؟ باشد مردم مان در دوره‌های بعدی انتخابات تان، قضاوت تان کنند.
سردار سپاه نیستم
و، اما درباره خودم که روزی سردار گمنام و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می‌گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم. فقط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم. از کودکی از پدر و مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکترای تخصصی هوا فضا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور و بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن سال ۹۳ خانه هوافضای ایران را در شهرداری تهران تأسیس کردم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم.
وکیل نجفی: تلاش می کنیم  تا نجفی به زندان هم نرود
 در همین حال حمید گودرزی، وکیل مدافع نجفی به فارس گفت: «با وجود این‌که خانواده استاد اعلام بخشش کرده‌اند و ما رضایت‌نامه  و اعلام‌گذشت‌شان را به دادگاه کیفری تهران داده‌ایم اما همچنان به رای بدوی دادگاه کیفری اعتراض می‌کنیم. به گزارش فارس وی افزود:ما که قتل را شبه‌عمد می‌دانیم، به همین دلیل اعتراض کرده‌ایم تا پرونده به دیوان عالی برود و فرجام‌خواهی کنیم.
آیا قاتل با گذشت شاکی آزاد می‌شود؟
باید دانست که بر اساس قانون اگر فردی یک نفر را به قتل برساند حتی اگر شاکی  یا شکات هم رضایت دهند به مجازات حبس محکوم خواهد شد. در قانون مجازات اسلامی و در فصل هفدهم با عنوان جرایم علیه اشخاص و اطفال آمده است:هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد یا به هر علت قصاص نشود در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم جری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال محکوم می‌کند.تبصره: در این مورد معاونت در قتل عمد موجب حبس از یک تا پنج سال خواهد بود.