حجم مبادلات تجاری ایران و هند به 30 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

براساس چشم انداز ترسیمی حجم مبادلات تجاری ایران و هند باید به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند درگفت‌و‌گو با ایرنا در بوشهر گفت: پارسال در مجموع حجم مبادلات تجاری ایران 18 میلیارد دلار گزارش شده که این مقدار به مراتب ظرفیت زیادی برای افزایش دارد.
محمد حق بین قمی افزود:درجمهوری اسلامی ایران همه چیز برای تبادلات تجاری با هند مهیاست و ما همواره هند را یکی از حوزه‌های کاری و تجاری خود می‌دانیم.
وی یادآورشد: باتوجه به تحریم‌های هوشمند کار سخت‌تر شده واکنون جنگ اقتصادی است و در چنین شرایطی باید شبانه روزی فکر چاره و راهکار برای عبور از موانع باشیم.


حق بین قمی ادامه داد: باید با پیدا کردن راه‌های عبور زمینه خرید و فروش کالا بین ایران و هند فراهم شود.
وی گفت: در این راستا راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بوشهر و هند نیز به درخواست فعالان اقتصادی استان بوشهر مطرح شده که باید در تعامل با طرف هندی زمینه تحقق این مهم فراهم‌ شود.
وی اظهارکرد: ایران همواره با هند رابطه خوب و رو به توسعه‌ای داشته که چنین سابقه‌ای ظرفیتی برای توسعه بیش از پیش حجم مبادلات تجاری محسوب می‌شود.
حق بین قمی یادآورشد:در ایران و بویژه استان بوشهر تولیدات کشاورزی از جمله خرما و از طرف هند اقلامی از جمله برنج و چای ظرفیت‌های ارزشمند برای توسعه مبادلات تجاری این دو کشور محسوب می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز گفت: این منطقه پنج هزار هکتار زمین با قابلیت استفاده برای صنایع مختلف دارد که می‌تواند مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی از جمله هندی‌ها قرار گیرد.
حسین نامور افزود: اکثر این محدوده متصل به دریا است و به طور طبیعی می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد.
وی یادآور شد: در زمینه تولید خودرو نیز با توجه به معافیت‌های منطقه ویژه استان بوشهر یک ظرفیت ارزشمند است.
رئیس انجمن خرما استان بوشهر گفت: هند با واردات سالانه 500 هزار تن خرما از بزرگ وارد کنندگان این محصول در جهان است.
نادر خدادای افزود: هند از شهریور پارسال تا مرداد امسال حدود 157 هزارتن خرما از ایران وارد کرده که تنها پنج هزار تن آن سهم استان بوشهر است.
وی ادامه داد: باتوجه به بالا بودن تعرفه صادرات این محصول به هند کاهش تعرفه می‌تواند زمینه ساز افزایش حجم صادرات خرمای ایران به هند شود.
سایر اخبار این روزنامه
پیام رهبر انقلاب خطاب به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی: شعار خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید سازمان خصوصی‌سازی زیر ذره‌بین دستگاه قضا با حضور رئیس‌جمهور انجام می‌شود؛ کلنگ‌زنی 150 هزار خانه در عید غدیر در قالب طرح اقدام ملی حجم مبادلات تجاری ایران و هند به 30 میلیارد دلار افزایش می‌یابد پاکستان خواهان برگزاری نشست شورای امنیت درباره کشمیر حجت‎الاسلام والمسلمین قاضی‌ عسکر: لفظ «شهید» برای کشته‌شدگان منا در تفاهم‌نامه با عربستان تصریح شده رئیس مرکز تحقیقاتی روسیه: مهارت ظریف در دیپلماسی آمریکا را وادار به تحریم وی کرد وکیل اولیای دم میترا استاد: محمد علی نجفی بخشیده شد هند به دستور سفیر آمریکا عرصه را بر شیخ زکزاکی تنگ‌تر کرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس: کشور امسال بیشترین ذخیره مواد غذایی را دارد ترامپ: اگر مجبور شویم، از سازمان تجارت جهانی خارج می‌شویم در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب نهایی رسید حجم مبادلات تجاری ایران و هند به 30 میلیارد دلار افزایش می‌یابد دستور ویژه رئیس‌جمهور برای ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات تحلیل سیاسی هفته