«محمدعلی نجفی» از قصاص رهایی یافت


برادر مرحومه «میترا استاد» صبح دیروز با انتشار پستی در فضای مجازی، از اعلام رضایت خانواده این مقتول از «محمدعلی نجفی» و صرف‌نظر از قصاص وی خبر داد.
گفتنی است، میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه به ضرب گلوله به قتل رسید. از همان ساعات اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و در نهایت عصر همان روز سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از اعتراف نجفی به قتل همسرش خبر داد.
۱۳ خرداد ماه سال جاری دادستان تهران گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد و پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد.
با برگزاری دادگاه این قتل در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، نجفی در دو مورد قتل عمد و  نگهداری سلاح غیرمجاز مجرم شناخته و به قصاص محکوم شده بود.


محمدعلی نجفی به خاطر نگهداری سلاح غیرمجاز به دو سال حبس محکوم شده است و طبق ماده ۴۴۷ قانون مجازات اسلامی از جنبه عمومی جرم، دادگاه می‎تواند وی را به حبس از سه تا 10 سال محکوم ‌نماید.