محمد‏رضا تابش: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تحت تاثیر فشارهای فراقانونی قرار نگیرد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «عده‌ای مشغول پرونده‌سازی علیه اصلاح‌طلبان هستند»، از شورای نگهبان خواست در بررسی صلاحیت‌ها قانون را ملاک عمل قرار دهد و تحت تاثیر فشارهای فراقانونی قرار نگیرد.
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، با رد برخی اظهارات مبنی بر اعمال فشار اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان در مورد بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات آینده مجلس، گفت: اصلاح‌طلبان همیشه قانون را مبنای کار خود قرار داده و شورای نگهبان را از اقدامات فراقانونی و سلیقه‌ای پرهیز داده‌اند. ما هیچ جلسه و مذاکره‌ای با شورای نگهبان نداشته‌ایم و برخوردهای‏مان با این نهاد از موضع مناعت طبع و استغنا بوده است. از شورای نگهبان هم استدعا داریم مُر قانون را ملاک عمل قرار دهد.
وی افزود: ما ایرادهایی را به نظارت استصوابی وارد می‌دانیم و معتقدیم که این نوع نظارت دست شورای نگهبان را برای رد یا تایید افراد باز می‌گذارد. با این وجود به هیچ حربه غیر‏قانونی متوسل نمی‌شویم و امیدواریم شورای نگهبان هم با توجه به اینکه عده‌ای مشغول پرونده‌سازی علیه اصلاح‌‏طلبان هستند، تحت تاثیر فشارهای فراقانونی در تایید و رد صلاحیت‌ها قرار نگیرد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با عملکرد مطلوب‌تر مجموعه حاکمیت، روحیه امیدی به مردم تزریق شود و مشارکت بالای ۵۰ درصد را شاهد باشیم. این امر منوط به برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی است که در آن ملاک و معیار قانون باشد نه سلیقه‌گرایی و فشار آشکار و پنهان برای رد صلاحیت افراد موجهی که صرفا فکر و سلیقه آنها از یک جناح خاص تبعیت نمی‌کند.
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه «شورای نگهبان باید شرایط و مقتضیات کشور را درک کند»، گفت: شورای نگهبان در عین حالی که به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، نباید اجازه دهد حرف و حدیث‌ها پیرامون رد و تایید صلاحیت‌ها در مشارکت مردم تاثیرگذار باشد. ما هم در راستای عمل به وظیفه ملی خود و افزایش مشارکت مردم در انتخابات که تضمینی برای بقای کشور است، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
زندگی سیاسی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی مرور شد شیخ منتقد جلال خوش‌چهره گفت‌وگو درباره ایران؛ شاید وقتی دیگر پول ساخت‌وساز را یکجا می‌گیریم اخذ سود از مابه‌التفاوت فروش یکجا «ابتکار» تاثیر هنر بر بازسازی روانی افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی را بررسی می‌کند ایران رتبه چند خروج نخبگان از کشور را دارد؟ فرار مغزها، سرگشته میان آمارها و تعاریف اقتصاد آزاد یا اقتصاد دولتی، کدام مطلوب‌ شرایط کشور است؟ پای دولت در کفش خصوصی‌ها آیا لندن به دنبال رفع توقیف نفتکش گریس 1 است؟ ضد و نقیض‌های یک جدال دریایی در مورد جزئیات گام سوم فعلاً ترجیح می‌دهم که صحبت نکنم توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره متهم پرونده اخلال‌گران ارزی نمی‌دانیم آقاخان کجاست! محمد‏رضا تابش: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تحت تاثیر فشارهای فراقانونی قرار نگیرد ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای اقدامات دفاعی ما خطوط قرمز تعیین کند موسویان: کانال‌های معتبر ارتباطی و تغییر اطرافیان ترامپ راهکار حل تنش ایران-آمریکا است